محمد طحان پور چهارشنبه شب در مراسم گشایش بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در مشهد افزود: به دلیل تحریم ها و افزایش نرخ ارز و گرانی مواد اولیه، قیمت تمام شده لوازم خانگی به طور میانگین نسبت به سال قبل 150 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: بخش عمده ای از مواد اولیه برای تولید لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی داخل کشور تامین شود که ارتباطی به افزایش نرخ ارز ندارد اما این واحدها مانند کارخانه مس، کارخانه پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم، قیمت تولید خود را بسیار افزایش داده اند.
وی گفت: در صورتی که واحدهای تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور قیمت خود را کاهش ندهند، تولید در این بخش دوام نخواهد آورد و تولیدکنندگان قادر به پرداخت حقوق کارگران و ادامه تولید نخواهند بود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: لوازم خانگی تولید داخل کشور دارای کیفیت مطلوب و مرغوب است اما به دلایلی برخی از این کالاها را با برند خارجی در بازار عرضه می کنند و فقط می توان از طریق داشتن گارانتی، برندهای ایرانی را تشخیص داد.
وی اظهار داشت: کالاهایی که با برندهای خارجی وارد بازار می شود و از طریق پیامک با عنوان 'لوازم خانگی بانه' اطلاع رسانی می گردد، در واقع کالاهای تولید تهران هستند.
طحان پور گفت: در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، حمایت دولت از تولیدکنندگان و افزایش صادرات لوازم خانگی به کشورهای همجوار ضروری است و در صورت تعلل در این زمینه کشورهای چین و ترکیه بازار را از ایرانی ها خواهند گرفت.
بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم صوتی و تصویری و هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت تا 28 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.