به گزارش ایرنا، دبیر دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن در این مراسم گفت: اولین دوره جشنواره کارتون جامعه ایمن سال گذشته با دریافت یکهزار و 100 اثر از 45 کشور در مشهد برگزار شد.
مجید ادیبی افزود: با توجه به استقبال خوب کارتونیست ها از این جشنواره برنامه ریزی برای برگزاری دومین دوره جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن انجام و در این جشنواره نیز یکهزار و 700 اثر کارتون از 75 کشور دریافت شد که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشت.
وی اظهار داشت: مدیریت شهری مشهد در نظر دارد برای ترویج و گسترش آموزش های حوزه ایمنی با استفاده از زبان هنر آثار برگزیده در این جشنواره را به صورت کتاب چاپ نموده و این آثار را به صورت عمومی در شهر و مدارس اکران کند.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف آموزش ایمنی به اقشار مختلف با زبان هنر برگزار شد.
امیر عزیزی افزود: با توجه به استقبال خوبی که از این جشنواره صورت گرفت، قصد داریم این جشنواره را به عنوان الگو به سایر شهرهای کشور نیز ارائه دهیم.
در این مراسم از 2 کتاب با موضوع کارتون و جامعه ایمن و همچنین کارتونهایی از چهره شهردار و اعضای شورای شهر مشهد رونمایی و از برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن با اهدای تندیس و جایزه نقدی قدردانی شد.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کاهش تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.