محمد علی نبی پور روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به لزوم نظارت جدی بر طرحها افزود: مشاغلی که در مرحله اولیه به نتیجه نرسیده باشند در صورت داشتن توجیه در مرحله دوم به آنها اعتبار اختصاص می یابد.
وی با تاکید بر بررسی هزینه مبالغ پرداختی برای جلوگیری از انحراف اظهار داشت: باید برای راه اندازی پروژه های توجیه دار که به دلیل افزایش قیمت به نتیجه نرسیده اند تلاش کرد.
وی گفت: اصناف به دلیل نگرانی در زمینه بیمه از طرح کاروزی استقبال نمی کنند زیرا تامین اجتماعی در حوزه های مختلف برای کارفرمایان مشکلات جدی ایجاد کرده به همین خاطر باید این نگرانی را با تبیین این طرح برطرف کرد.
فرماندار کاشمر ادامه داد: توجه به اشتغال و کارهای خلاقانه در حوزه اشتغال روستایی بر پایه اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین اولویت های کاری است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر نیز گفت: براساس آنچه از سوی استان اعلام شده تاکنون 90 درصد پرداختها به طرح کارورزی صورت گرفته است.
اباذر میری افزود: با توجه به اینکه از دو هفته گذشته منابع طرح کارورزی در اختیار استان گذاشته شده قول داده اند که پرداختها به موقع آنجام گردد.
وی اطلاع رسانی صحیح مزیتهای طرح کاروزی در شهر، واحدها و کارگاه ها را یکی از عوامل موفقیت این طرح برشمرد و گفت: براساس پیش بینی صورت گرفته در طرح کارورزی کارورزان دانش آموخته دانشگاهها برای مدت 4تا 6 ماه در واحدهای کارگاهی مشغول کار خواهند شد و کارفرمایان در این مدت مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نمی شوند.
وی افزود: به ازای هر ماه بسته به مدرک تحصیلی کارورز دولت 250 تا 320 هزار تومان به عنوان کمک هزینه طرح به کارورز پرداخت خواهد کرد و کارفرما هم تکلیفی برای پرداختی بیشتر ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر اظهار داشت: با توجه به اینکه کارفرما می تواند بعد از مدت 4 تا 6 ماه از دو سال معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار باشد این طرح موجب افزایش ضریب اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها خواهد شد.
وی با تاکید براینکه برای پیوند دانشگاه و صنعت باید برنامه ریزی بیشتر صورت گیرد گفت: به رغم کثرت واحد های صنفی در شهرستان اصناف تمایلی به همکاری در این طرح ندارند.
میری افزود: در حوزه کارورزی تعهد شهرستان در سال جاری 108 فقره بود که با توجه به تحقق 16 فقره در رتبه هشتم استان قرار داریم.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد واقع است.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.