یک شهروند بردسکن در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: فرسودگی و نبود تجهیزات به روز و عدم برخورداری از پزشکان متخصص از جمله مشکلات این بیمارستان قدیمی است.
فاطمه میری افزود: این بیمارستان ظرفیت پذیرش بیماران به تناسب رشد جمعیت را ندارد و هر بار که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته ام ترجیح داده ام رنج رفتن به کاشمر را تحمل کنم تا از امکانات درمانی مناسب تر بهره ببرم.
رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن نیز با اشاره به مشکلات تنها بیمارستان این شهر گفت: بیمارستان بردسکن فرسوده است، این بیمارستان ابتدا 32 تختخوابی بوده که به مرور زمان با احداث فضاهای موجود به 110 تختخوابی رسیده است.
علی صابری اظهار داشت: ساختمان این بیمارستان 35 سال پیش توسط مردم و بدون نظارت لازم احداث شده و لازم است بیمارستان جدید در بردسکن ساخته شود.
وی با تأکید بر لزوم جایگزینی بیمارستان جدید 196 تختخوابی به جای بیمارستان فعلی افزود: تاکنون خیرین پنج میلیارد ریال برای تعمیر، مرمت، بازسازی و افزایش بنا در این بیمارستان هزینه کرده اند ولی امکانات آن پاسخگو نیست زیرا ماهیانه 17 هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند.
وی گفت: پس از پیگیری و شناسایی چند زمین برای بیمارستان جدید مقرر شده در بخش دیگری از محوطه بیمارستان فعلی، بیمارستان 196 تختخوابی ساخته شود که امیدواریم با اختصاص اعتبار این امر عملیاتی شود.
نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان بردسکن فرسوده است اما در طرح تحول سلامت بهسازی شده لذا ساخت بیمارستان جدید یکی از مهمترین اولویت های حوزه درمان این شهرستان به شمار می رود.
بهروز بنیادی افزود: هر چند به دلیل مشکلات اقتصادی تاکنون در بودجه سال 98 اجازه تعریف پروژه عمرانی جدید داده نشده اما در تلاش هستیم پروژه بیمارستان جدید بردسکن وارد بودجه سال آینده شود.
وی اظهار داشت: خیرین برای مشارکت در ساخت بیمارستان جدید با پرداخت 50 میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده اند و وزیر بهداشت نیز قبل از استعفا قول داده بودند در صورت شروع پروژه و 20 درصد پیشرفت فیزیکی، بودجه مورد نیاز را از منابع مختلف تامین کنند.
وی گفت: در یکی دو سال اخیر با پیگیریهای انجام شده موفق شدیم نسبت به تخصیص سه دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی، یک دستگاه RO برای بخش دیالیز، یک دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان ولی عصر (عج) و اختصاص تجهیزات پزشکی به بخش ‌های تازه تاسیس بیمارستان اقدام کنیم.
بنیادی افزود: این در حالی است که در بردسکن متخصص چشم و ارتوپدی وجود ندارد و به رغم وجود یک پزشک متخصص در بخش بانوان باز هم به حضور تعداد بیشتری متخصص زنان نیاز هست.
بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.