سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در نخستین رویداد بین‌‌المللی کارتون و کاریکاتور مشهد 110 اثر منتخب از 27 کشور اکران و به نمایش گذاشته شده است.
امیر عزیزی با بیان اینکه بیش از 1700 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، خاطرنشان کرد: آثار منتخب جشنواره یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی افزود: مشهد یکی از قطب ‌های کاریکاتور ایران است اما تا پیش از این نتوانسته بود رویداد بین ‌‌المللی را در حوزه کارتون و کاریکاتور رقم بزند.
عزیزی ادامه داد: این جشنواره در محورهایی نظیر حمل و نقل پاک و ایمن، آسیبهای اجتماعی، سلامت روح و روان، مسائل زیست محیطی، حفظ و احیای محیط زیست، فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ایمنی جامعه، ایمنی معلولین، سالخوردگان و کودکان در شهرها و زلزله برپا شده است.
وی گفت: آثار منتخب دومین جشنواره بین المللی کارتون جامعه ایمن 22 تا 27 دی ماه در محل نگارخانه شهر در معرض دید عموم قرار دارد.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کاهش تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.