حجت‌الاسلام مهدی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: 200 نفر از روحانیون فعال در کاشمر و خلیل ‌آباد بومی هستند و 60 روحانی مستقر در روستاهای این شهرستانها تبلیغ و بیان احکام شرعی را برعهده دارند.
وی نقش روحانیون را در توسعه و ترویج فرهنگ دینی بسیار حائز اهمیت توصیف و بیان کرد: بزرگترین نقش در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ دینی در اجتماع، مدارس و دانشگاهها برعهده روحانیون است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون برای توسعه فرهنگ دینی 300 نشست گفتمان در این منطقه برگزار شده و بر اساس نوع مخاطبان روحانیون برای سخنرانی اعزام می شوند.
وی در ادامه همچنین از اجرای 80 برنامه فرهنگی و تبلیغی همزمان با دهه فجر در کاشمر و خلیل آباد خبر داد و گفت: در این چارچوب دو نشست تحکیم خانواده، 30 جلسه گفتمان عفاف و حجاب در روستاها، نمایشگاهی با عنوان نفوذ، اعزام 40 مبلغ به مناطق روستایی و مساجد شهر برای بیان دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، گردهمایی روحانیون، محافل انس با قرآن کریم، مسابقات قرآنی و تجهیز کتابخانه های شبستانهای روستایی صورت می گیرد.
شهرستانهای کاشمر و خلیل آباد در جنوب غرب خراسان رضوی حدود 250 هزار نفر جمعیت دارند. 93 هزار نفر از این جمعیت در 90 روستا سکونت دارند.
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.