علی پورفتح الله روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که تحریم های ظالمانه باعث ایجاد بحران اقتصادی در کشور شده است، باید برنامه ریزی نیز مطابق با شرایط بحرانی باشد.
وی اظهار داشت: در شرایطی که براساس لایحه بودجه، اتکا به درآمدهای نفتی در سال آینده کاهش یافته است، سوال اینجاست که این میزان کاهش از چه محلی تامین خواهد شد و اگر از محل افزایش مالیات باشد، این افزایش برای چه قشری خواهد بود.
وی گفت: اگر قرار است اتکا به درآمدهای نفتی در سال آینده کاهش یابد، باید برنامه ریزی شود که میزان کسری را بتوان با رونق و حمایت از تولید جبران کرد.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: واگذاری اجرای پروژه های نیمه تمام دستگاه های دولتی به بخش خصوصی را نیز می توان از مولفه های مثبت لایحه بودجه سال 98 برشمرد.
پورفتح الله با اشاره به چند نرخی بودن ارز و تاکید بر ثبات قیمت آن گفت: هم اکنون کالایی که ارز دولتی 4200 تومانی می گیرد، به دست مصرف کننده نمی رسد لذا باید سیستم توزیع مناسب برای کالاهای اساسی تعریف شود.
وی افزود: بهتر است، کالابرگ الکترونیکی ایجاد و کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی از طریق این کالابرگ توزیع شود تا به دست مصرف کننده واقعی برسد.
عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در مجموع لایحه بودجه 98 خوب است اما چه تضمینی وجود دارد که مانند سال گذشته چیزی به آن اضافه نشود که بر هزینه های جاری بیافزاید.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.