قاسمعلی خدابنده روز سه شنبه در جلسه ستاد همکاری های مشترک حوزه های علمیه خراسان و آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه از نظر فرهنگی مورد هجمه استکبار، بیگانگان و دشمنان قسم خورده انقلاب قرار داریم، کار دستگاه تعلیم و تربیت سخت شده و اگر مساعدت سازمان ها و نهادهای یاری دهنده نباشد تمام اهداف تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد.
وی بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش باید به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و از آموزش صرف فاصله بگیرد و بر همین مبنا، رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت فرهنگی و تربیتی است و سند تحول بنیادین نیز براساس آموزه های دینی و اسلامی تدوین شده است به همین دلیل آموزش و پرورش وجوه مشترک بسیار با حوزه علمیه دارد و باید قرابت ما با حوزه علمیه بیشتر شود.
خدابنده افزود: به دلیل وجود مضجع منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس و همچنین به خاطر سابقه ارزشمند حوزه علمیه، نقش این حوزه در فضای فرهنگی و معنوی استان بسیار قابل توجه است.
وی گفت: طبق اهداف سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی با تاکید بر ساحت اعتقادی، اخلاقی و عبادی در دستور کار قرار دارد و باید دانش آموزانی اسلامی، انقلابی و متدین تربیت کنیم و در همین راستا همکاری های مشترک خوبی نیز با حوزه های علمیه وجود دارد.
وی ادامه داد: از جمله این همکاری ها می توان به طرح هایی همچون طرح امین، طرح روشنا در مدارس استعدادهای درخشان و برگزاری نماز جماعت در 2 هزار و 500 مدرسه استان با حضور ائمه جماعت روحانی اشاره کرد.
خدابنده اظهار داشت: حضور روحانیون در مدارس فرصت خوبی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دینی و اسلامی است.
وی گفت: طرح مدرسه ویژه برنامه ای است که در دوره دوم ابتدایی و همچنین دوره اول متوسطه اجرا می شود و طی آن 2 ساعت از ساعات رسمی آموزش با اختیار مدیر مدرسه به فعالیت های غیردرسی از جمله فعالیت های فرهنگی و تربیتی اختصاص می یابد و در این زمینه می توان با حوزه علمیه همکاری های خوبی داشت.
استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و 230 هزار دانش آموز است که حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شود.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.