دکتر رضا قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله ویژگی ‌های تیرهای برق پیش تنیده طول عمر بیشتر نسبت به تیرهای برق سنتی (تیر H)، وزن کمتر، شکل هندسی زیباتر، سازگاری بیشتر با مبلمان شهری، مقاومت بیشتر نسبت به نیروهای وارده به ویژه نیروی باد و افزایش امنیت به دلیل دشواری صعود از آن است.
وی با بیان اینکه شرکت 'تجهیز بتن مهدی' به عنوان طراح و سازنده این تیرگرد از شرکت ‌های عضو مرکز رشد فناوری‌ جامع پارک علم و فناوری خراسان است، اظهار داشت: برای تولید تیرگرد بتنی پیش تنیده، پس از آماده سازی قفسه آرماتور (شامل مفتول‌ های پیش تنیدگی PC Wire و خاموت فنری پیچیده به دور آن) و قرار دادن آن درون قالب، عملیات بتن‌ ریزی و بستن قالب انجام می‌ شود.
وی ادامه داد: سپس قالب بر روی دستگاه سانتریفیوژ قرار داده شده و عملیات چرخش قالب و تراکم بتن (توسط نیروی گریز از مرکز) انجام می ‌پذیرد.
وی با بیان این که این شرکت موفق شده است تمام تجهیزات لازم برای ساخت تیرگردهای بتنی از جمله دستگاه سانتریفیوژ آن را بومی‌ سازی کند، افزود: قیمت تمام شده این محصول نیز 50 درصد ارزانتر از نوع چینی آن است.
وی اظهار داشت: هم اکنون حدود 10 درصد از تیرهای برق کشور از نوع پیش ‌تنیده است و بازار این محصول با توجه به کارآمدی آن در حوزه برق به شدت در حال گسترش است.
وی با بیان اینکه صادرات تجهیزات بتنی این شرکت به کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق نیز انجام می شود، گفت: از جمله نیازهای این شرکت برای افزایش تولید، توسعه فضا و ماشین آلات است که در این راستا خدماتی از جمله پرداخت تسهیلات، مشاوره و برگزاری کلاسهای آموزشی توسط پارک علم و فناوری به آنان ارائه می شود.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند، آغاز کرده است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.