دبیر علمی همایش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با حضور 250 نفر از مسئولان و کارشناسان حوزه طب سنتی کشور، مدیرکل طب سنتی سازمان جهانی بهداشت و مسئولان بلندپایه برپا می شود.
دکتر محمد اعتضاد رضوی هدف همایش را هم اندیشی و هم افزایی دست اندرکاران طب سنتی اعلام و بیان کرد: در این چارچوب همچنین 'سند ملی سیمای طب ایرانی' رونمایی خواهد شد. این سند که مشتمل بر پشتوانه های قانونی، ساختار تشکیلاتی، مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است، به مسئولان سازمان جهانی بهداشت تحویل داده خواهد شد.
وی 'راهبرد سازمان جهانی بهداشت به طب سنتی، فرصتهای فراروی نظام سلامت کشور در حوزه طب ایرانی و چالشهای آموزشی، پژوهشی و درمانی طب سنتی' را نیز از جمله محورهای 'همایش طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' برشمرد.

* 75 دانشجوی متخصص طب سنتی
رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی در این نشست خبری گفت: این دانشکده تاکنون 75 دانشجوی متخصص طب سنتی و داروسازی سنتی پذیرش داشته که تاکنون 30 نفر از آنان دانش آموخته شده اند.
دکتر علی یوسفی افزود: دانشکده طب ایرانی و مکمل از سال 1389 فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده و اکنون دارای سه گروه طب ایرانی، طب چینی و مکمل و علوم دارویی در طب ایرانی است.
وی ادامه داد: 20 دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور دارای دانشکده و گروه طب سنتی هستند و در این میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از پیشگامان و فعالان این عرصه به شمار می رود.
رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: ایران از ظرفیتهای زیادی در حوزه طب سنتی و مکمل برخوردار و این در حالی است که چالشها و مشکلات فراروی احیاء و گسترش طب سنتی زیاد است. در کشوری مانند چین هم اکنون طب سنتی چینی نقش 50 درصدی را در درمان بیماریها ایفا می کند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.