سید احمد دلقندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این میزان نهاده دامی با هدف تامین نیاز و نیز تنظیم بازار صورت گرفته لذا در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی ادامه داد: پارسال در مجموع 153 هزار تن نهاده دامی میان دامداران و مرغداران خراسان رضوی توزیع شده بود و پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش داشته باشد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نهاده های توزیع شده را جو، ذرت و کنجای سویا شامل اقلام داخلی و وارداتی ذکر و بیان کرد: ذخیره سازی انواع نهاده های دامی در استان به میزان مطلوب انجام شده بنابراین هیچگونه نگرانی از نظر تامین آن احساس نمی شود.
خراسان رضوی با هفت میلیون راس دام سبک و 330 هزار راس دام سنگین حدود هشت درصد جمعیت دامی کشور را در اختیار دارد. همچنین ماهانه 10 میلیون قطعه جوجه ریزی در این استان انجام می شود. 16 کشتارگاه طیور و 37 کشتارگاه دام صنعتی و سنتی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
سالانه دو میلیون و 400 هزار تن نهاده های دام و طیور شامل 1.5 تن جو، کنجاله سویا و ذرت دامی به عنوان خوراک دام و 900 هزار تن خوراک طیور در این استان توسط دامداران و پرورش دهندگان مصرف می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.