محمدعلی قنادزاده روز دوشنبه در نشست با مدیران و فعالان بخش کشاورزی نیشابور افزود: تعداد دانش آموختگان رشته های مهندسی در این بخش کم نیست ولی به علت اینکه عرصه ها و اهداف مشخص نشده است در مشاغل غیر مرتبط مشغول کار شده اند‌.
وی با بیان اینکه از نظر مدیران فنی بخش کشاورزی در استان با کمبود مواجه هستیم اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای دانش آموختگان در این بخش صدور پروانه های اشتغال و آموزش کارشناسان رسمی است.
وی گفت: این سازمان دارای 17 هزار و 550 عضو در استان است که نیشابور با بیش از یک هزار عضو یکی ‌از شهرستان های برتر استان در این زمینه است.
قنادزاده افزود: مهمترین دغدغه با توجه به اقلیم منطقه و کم‌ آبی بهبود عملکرد محصولات دامی و کشاورزی است تا به ازای هر لیتر آب محصول بیشتری تولید کنیم.
وی اظهار داشت: در حوزه بهره وری و مدیریت آب آموزش های لازم به کارشناسان و مهندسین ارائه می شود و پیمانکارانی که قصد ورود به این حوزه را داشتند از طریق آزمون سازمان نظام مهندسی مجوز لازم را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه 24 هزار دستگاه ماشین کشاورزی قابل پلاک گذاری در استان وجود دارد گفت: تاکنون 15 هزار دستگاه از این ماشین آلات پلاک گذاری شده و تا پایان سال تمام آنها پلاک گذاری می شود.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.