عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: بخش علوم اعصاب بالینی مشهد که نخستین تجربه در کشور است 16 بخش بستری، 9 تخت آی.سی.ی. و دو اتاق عمل دارد.
دکتر علی شعیبی افزود: دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تحقق اهداف ماموریت ویژه کلان منطقه 9 مبنی بر توسعه و تعالی علوم اعصاب پارسال در دانشکده پزشکی راه اندازی شد و افتتاح بخش علوم اعصاب ادامه این اقدام در حوزه بالینی و ارائه خدمات به بیماران است.
وی ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به صرع و تشنج را یکی از اولویتهای بخش علوم اعصاب بالینی عنوان و بیان کرد: بر اساس آمارها اکنون یک تا پنج درصد جامعه مبتلا به صرع هستند که 30 درصد این افراد به درمان مقاوم می شوند و زمانی که بیمار به داروی اولیه مقاوم شد نیاز به خدمات پیشرفته تشخیصی و سپس درمانی شامل جراحی و دارودرمانی دارد.
یافته های 'علوم اعصاب بالینی' در درمان و یا بهبود بیماریهای دستگاه عصبی همچون انواع سکته های مغزی، صرع، پارکینسون، آلزایمر و اختلالات خواب بکار گرفته می شود.
شمار اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی 960 نفر در مقاطع مختلف استادی، دانشیاری، استادیار و مربی است. 16 درصد از این تعداد در مقام استادی و 37 درصد در مقام دانشیاری فعالیت دارند. تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز 9 هزار و 521 نفر در 153 رشته تحصیلی مقاطع کاردانی تا فوق تخصصی است. 31 درصد این جمعیت دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش می بینند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده های پرستاری و مامایی، پزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی تحصیل می کنند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر 20 هزار پرسنل بهداشتی و درمانی دارد. همچنین این دانشگاه 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده، 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی به چهار میلیون و 900 هزار نفر را در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی بر عهده دارد. بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت جام هستند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.