در این چارچوب راهکارهای همکاری بیشتر دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاههای العمید کربلا و و الکفیل نجف در زمینه تبادل دانش و اطلاعات، دانشجو و استاد و برپایی همایشهای مشترک به منظور ارتقای سطح دانش پزشکی به ویژه در رشته داروسازی در دو کشور بحث و بررسی شد.
مدیر امور روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست گفت: ایران در تولید علوم مختلف رتبه های 15 تا 20 جهان و در منطقه خاورمیانه رتبه یکم و از این نظر جایگاه ممتازی دارد. نقش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعد از دانشگاه تهران در این زمینه بسیار برجسته است.
دکتر سیامک زارعی قنواتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزون بر 10 هزار دانشجوی مقاطع مختلف تحصیلات عالی تکمیلی و تخصصی در 190 رشته مرتبط با علوم پزشکی دارد. همچنین این دانشگاه مجاز است بطور مستقل نسبت به پذیرش دانشجویان خارجی اقدام کند و یکی از کشورهایی که از این فرصت استفاده مطلوبی نموده کشور عراق است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور فعالیت مشترک با دانشگاههای پزشکی عراق در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایشها ، پایان نامه های مشترک و ایجاد رشته های مشترک برای استفاده از ظرفیتهای انسانی و علمی دو طرف آمادگی کامل دارد.
رئیس دانشگاه العمید کربلا نیز در همین نشست گفت: این دانشگاه در سه رشته تربیت پزشک عمومی، دندانپزشک و پرستار فعالیت دارد و هم اکنون در ورودی سال جدید برای رشته پزشک عمومی 345 نفر، دندانپزشکی 202 نفر و پرستاری 250 نفر قبول شده اند.
جاسم المرزوک افزود: همچنین به زودی با افتتاح یک ساختمان جدید، رشته داروسازی در دانشگاه العمید راه اندازی می شود. ما در همه رشته ها به ویژه داروسازی خواستار همکاری با دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم و امیدواریم از تجارب این دانشکده استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه الکفیل نجف نیز گفت: این دانشگاه با دانشکده های دندانپزشکی، داروسازی، قانون، مهندسی، خبرنگاری علوم قرآنی و گردشگری مذهبی و 30 سال تجربه دارای چهار هزار و 680 دانشجو است که از این تعداد 800 دانشجو در رشته داروسازی تحصیل می کنند.
دکتر نورس الدهان نیز خواستار گسترش همکاریهای علمی دانشگاه الکفیل نجف با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه های مختلف شد .
همچنین اعضای هیات دانشگاهی عراقی از بخشهای مختلف دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیدن کردند.
دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود نیم قرن سابقه فعالیت هم اینک 50 عضو هیات علمی و 621 دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای داروسازی دارد. همچنین 119 دانشجو در هشت مقطع دکترای تخصصی شامل بیوتکنولوژی دارویی، شیمی دارویی، کنترل دارو، سمشناسی، فارماسوتیکس، نانوفناوری دارویی، فارماکوگنوزی و داروسازی سنتی، مقطع کارشناسی ارشد سمشناسی 119 دانشکده داروسازی مشهد تحصیل می کنند.
همچنین چهار مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات علوم دارویی، بیوتکنولوژی، نانوفناوری دارویی و دارورسانی هدفمند در دانشکده داروسازی مشهد دایر است. این دانشکده چهار داروخانه آموزشی فعال در مشهد دارد.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.