قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه 40 سال دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل دبستان افراسیابی مشهد افزود: توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، آگاهی بخشی و آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با شهدا از اولویتهای آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: استقلال، امنیت و عزت خود را در کشور مدیون شهدا هستیم. در تمام جوامع و کشورها مکانهایی وجود دارند که مایه افتخار مردمان آن سرزمین هستند. در کشور ما نیز با توجه به هنجارها و الگوهای موجود این اسطوره ها و مکانها رنگ و بوی اسلامی و رنگ ایثار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران 300 هزار شهید داریم که خون این عزیزان منجر به استقلال کشور شده لذا باید بیش از پیش به عنوان الگوهای رفتاری به جوانان معرفی شوند.
وی همچنین به دستارودهای فراوان انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: این دستاوردها نیز باید به دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور معرفی شوند. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کل منطقه خراسان فقط چهار هزار و 500 مدرسه وجود داشت اما اکنون تنها در استان خراسان رضوی افزون بر 12 هزار مدرسه امر تعلیم و تربیت را انجام می دهند.
خراسان رضوی 17 هزار و 111 شهید، 48 هزار و 384 جانباز و سه هزار و 372 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 308 هزار نفر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این استان قرار دارند. همچنین این استان به دو هزار و 100 دانش آموز شهید، 273 فرهنگی و معلم شهید و 11 هزار ایثارگر فرهنگی شامل جانبار و آزاده مفتخر است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.