حسین میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی در این زمینه به مسئولین دستگاه های اجرایی اعتراض می کنیم، آنها می گویند نمی توانند برای تامین سنگ به پیمانکاران تکلیف تعیین کنند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر رکود بازار مسکن و ساخت و ساز بر فروش سنگ بری ها در مشهد تاثیر گذاشته و بیش از 50 درصد سنگبری ها در این شهر بین 15 تا 20 درصد از ظرفیت اسمی خود تولید و فروش دارند.
وی گفت: هشت معدن سنگ در مشهد وجود دارد که نوع ذخایر آنها از سنگهای مرمریت، گرانیت و تراورتن است و 305 کارگاه تولیدی، سنگ را از معدن استخراج و پس از برش، آنها را به فروش می رسانند.
رئیس اتحادیه صنف سنگبریهای مشهد افزود: تعدادی از سنگ بری ها در این شهر نیز سنگ مورد نیاز خود را از معادن استان خراسان جنوبی تهیه می کنند.
میرزایی ادامه داد: بخشی از لوازم مصرفی حوزه سنگ بری وارداتی است و قیمت آنها در پی نوسانات نرخ ارز نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و سنگ بری ها مجبور هستند این لوازم را با نرخ آزاد ارز از بازار تهیه کنند.
وی افزود: این امر باعث شده است قیمت تمام شده سنگ نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش یابد و گرانی سنگ و کاهش فروش در کنار رکود ساخت و ساز، شرایط را برای سنگ بری ها بسیار دشوار کرده است.
وی گفت: با این حال، کارگاه های تولیدی سنگ گرانیت مروارید در مشهد فروش خوبی دارند زیرا محصولات آنها مورد توجه پیمانکاران خارجی قرار گرفته و از این نظر فروش مطلوبی دارند.
رئیس اتحادیه صنف سنگبری های مشهد افزود: در مجموع کاهش صدور پروانه های ساخت و ساز در مشهد و رکود بازار، فعالیت سنگ بری ها را دچار مشکل کرده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.