نشست تشکلات کارگری و کارفرمایی و بخش تعاون با حضور شریعتمداری وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد ، محمد شریعتمداری در سخنانی در این نشست با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه بویژه کارگران گفت : تلاش خواهیم کرد با همراهی شرکای اجتماعی و روش‌های معقول و مدت زمان معین فاصله حداقل دستمزد و حداقل سبد معیشت را ترمیم و به صفر برسانیم.

وی تصریح کرد: نباید مشکلات اقتصادی چرخه تولید فشاری را بر شاغلان این بخش وارد کند  متاسفانه بخش اعظمی از حقوق بگیران دریافتی پایین و غیرمعقول دارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: امروز انقلاب در آستانه چهل سالگی به بالندگی رسیده و باید در تثبیت و ترویج آن بیش از پیش همت کنیم و توجه به رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر از موارد مورد توجه در این راستا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان رضوی گفت: امروز خوشبختانه شاهدیم که زمینه توسعه اقتصادی در سطح استان باتوجه به وجود ابزارهای لازم از جمله نیروی کارمولد و سرمایه های داخلی فراهم است.

وی تصریح کرد : خوشبختانه همه ابزارهای لازم از جمله سازمانها و نهادهای مرتبط با این وزارتخانه در استان پویا هستند که با استفاده از این ظرفیتها می‌توانیم به توسعه و بالندگی قدمهای محکم و مثمر ثمری برداریم.

وی صیانت از اشتغال موجود را از مهم‌ترین اهداف مجموعه وزارت رفاه عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما نگهداشتن اشتغال موجود و افزایش اشتغال با درایت و همراهی سربازان و فرماندهان  اقتصادی  که کارگران و کارفرمایان هستند خواهد بود.

وزیر رفاه درخصوص مبحث واگذاری شرکت‌های شستا گفت: آنچه  درگذشته رخ داده واگذاری و مدیریت تعدادی شرکت زیان‌ده به سازمان بوده که علاوه بر زیانده بودن، بخش عمده‌ای از سود شرکت‌های سوده  نیز صرف آنها می‌شد و اکنون تصمیم و تاکید بر واگذاری صرفا شرکتهای زیانده است و باجدیت در راستای حفظ و صیانت از سرمایه بیمه‌شدگان این کار را تا تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری با ارزش افزوده مناسب ادامه خواهیم داد.

وی همچنین گفت : داشتن اطلاعات و آمار دقیق  ضرورت اجتناب ناپذیر در برنامه ریزی‌ها است.

شریعتمداری درپایان  احیای شورای عالی تامین اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی  را مورد تاکید قرار داد.

 در این نشست نمایندگان تشکلات کارگری وکارفرمایی و تعاون عمده مطالبی که عنوان و خواستار رفع آن شدند تامین اعتبار سرمایه درگردش ، امنیت شغلی و سرمایه ، عدم افزایش حداقل دستمزدها متناسب با سبد معیشت ،عدم ارائه لیستهای حق بیمه وحقوق واقعی پرداختی ، نظام مند شدن وکالت کارگران در هیاتهای تشخیص ، طرح طبقه بندی مشاغل ، همسان سازی حقوق بازنشستگان و اعتراض به طرح نذر اشتغال را شامل می شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.