حمید قزاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب قانون با این موارد برخورد صورت گرفت و از ادامه عملیات تغییر کاربری جلوگیری شد. این شناسایی با افزایش نظارت و گزارشهای مردمی محقق شده است.
وی همچنین یکپارچه سازی مزارع را در خراسان رضوی یکی از اولویتها مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی اعلام و بیان کرد: در این خصوص که امسال برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته همکاری خوبی از سوی کشاورزان وجود دارد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: عملیات یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی در این مدت در سطح 41 هزار و 289 هکتار از مرارع استان صورت گرفته است.
وی گفت: پایش زمینهای کشاورزی نیز امسال در سطح 59 هزار و 700 هکتار از مزارع خراسان رضوی انجام و بر این اساس برای 317 هکتار مزرعه سند شش دانگ صادر شده است.
قزاقی افزود: همچنین نظارت بر مجوزهای تغییرکاربری به تعداد 140 مورد انجام شد و به تعداد 296 نفرروز نیز کلاسهای ترویجی برای کشاورزان خراسانی برگزار شده است.
دو میلیون و 138 هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد. 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت 83 نوع محصول می رود. 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.