به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا(ع) افزود: وقتی یک جامعه از انقلاب فاصله بگیرد رفاه طلب و عیاش و پایگاه سلطه استکبار، کفر و دشمن می شود و انقلاب تمام خواهد شد.
وی ادامه داد: وقتی جامعه استحاله شود رابطه مردم با نظام هم از بین می‌رود و سرکوب این چنین نظامی برای دشمن ساده تر خواهد بود. همچنین جامعه‌ای که بی دین شود سلطه پذیر می شود و سلطه دشمن را بر اقتصاد و سیاست خود، راحت تر می پذیرد.
امام جمعه مشهد افزود: دشمن با ترویج بی حجابی به دنبال استحاله انقلاب است؛ اگر پرده حجاب کنار برود و بی حجابی رایج شود جامعه دینی بی دین می شود و نسل جوان به دنبال عیاشی و شهوت می رود.
وی گفت: در بعضی همایش ها و فضای مجازی هم تحت عنوان مدارا با جوانان نمادهایی از بی حجابی و عکس هایی از امام موسی صدر با زنان بی حجاب را نشر می دهند در حالی که او به مقتضای موقعیت سیاسی و اجتماعی که در لبنان داشت، در نشست‌هایی شرکت می کرد که زنان بی حجاب هم حضور داشتند.
آیت الله علم الهدی گفت: اکنون در ترکیه هم دیسکوهایی برای زنان چادری ایجاد کرده اند تا زنان با حجاب در آن مکان ها به رقص مشغول ‌شوند و این نیز توطئه دشمن است و می خواهد زنان چادری را کانون بی عفتی، مفاسد و فحشا معرفی کند.
وی با بیان اینکه دشمن از راه نفوذ و استحاله توطئه و اهداف خود را پیگیری می کند، اظهار داشت: خطر نفوذ محدود به دستگاههای مدیریتی نیست و در همه جا وجود دارد و ممکن است در جریانها و تشکلهای ارزشی، انقلابی و حزب اللهی هم رخ دهد.
وی افزود: دشمن ممکن است در جریان دینی هم نفوذ کند و آنها را تحریک کند تا به اسم دفاع از یک فقیر و بیچاره در مقابل یک جریان ارزشی انقلاب بایستند. گاهی بعضی از حرکت ها از نیروهای دینی مشاهده می شود که کارهای غیراولویت دار به عنوان هدف اصلی تعیین می شود و همه توان خود را برای آن می گذارند.
آیت الله علم الهدی گفت: خانواده سالمی که برای خود و بچه اش غذا ندارد و در کنار آنها معتادان و کارتن خوابها هم هستند؛ البته باید به فکر معتادان و کارتن خوابها هم باشیم اما باید در کارهای خود اولویت بندی کنیم. گاهی دشمن نفوذ می کند و ما را از اولویتها منحرف می کند.
وی با اشاره به راهپیمایی روز نهم دی گفت: باطل السحر همه توطئه ها بصیرت مردم است و این راهپیمایی یک انتقام و رقابت سیاسی با یک جریان نیست بلکه نمایش بیداری و بصیرت مردم است.
وی گفت: انقلاب امروز نیازمند روحیه انقلابی و رزمنده برای مقابله با دشمن است، انقلابی بودن و مبارزه با دشمن اولویت اصلی ما در همه مسائل است.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.