علی محمودیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که طی سالهای گذشته بسیاری ازخودروها به صورت تبدیلی در کارگاههای مختلف دوگانه سوز شده اند برای ساماندهی و استاندارد سازی آنها سامانه ای به آدرس اینترنتی www.irngv.ir راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: رانندگان و مالکان اینگونه خودروها می توانند با مراجعه به مراکز تایید شده یا سایت اینترنتی یاد شده در این فرایند ثبت نام کنند.
محمودیان گفت: فرایند اجرایی این طرح بر عهده اتحادیه کشوری سوختهای جایگزین است و به صورت آزمایشی از ابتدای بهمن ماه در خراسان رضوی اجرا می شود.
وی افزود: انتخاب خراسان رضوی نیز به دلیل ظرفیتهای بسیار آن برای اجرای طرح و کسب رتبه دوم مصرف سوخت سی.ان.جی می باشد.
وی ادامه داد: حدود 100 مرکز فنی برای بررسی وضعیت استاندارد بودن سیستم سوخت رسانی خودروهای گاز سوز کارگاهی در خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 28 مرکز موفق به اخذ تاییدیه های لازم برای اجرای فرایند ایمن سازی شده اند.
مجری طرح استاندارد سازی خودروهای دوگانه سوز کارگاهی کشور گفت: این خودروها ابتدا به کارگاههای مجاز که مورد تایید سازمان ملی استاندارد هستند مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشات، رفع نواقص و گذراندن آزمون های مربوطه گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت می کنند.
محمودیان افزود: مالکان با گواهی اخذ شده به پلیس راهور مراجعه کرده و نسبت به تغییر کارت خودرو خود از بنزین سوز به دوگانه سوز اقدام می کنند، البته باید توجه داشت اجرای کامل این فرایند زمان بر است و منوط به تامین کارگاههای مورد نیاز و موافقت کشوری است.
بر اساس اعلام رئیس دبیرخانه دائمی 'سی. ان.جی' کشور بیش از یک میلیون دستگاه خودرو دوگانه سوز با مخازن فرسوده 'سی.ان.جی' در کشور وجود دارد که هر سال به تعداد آنها افزوده می شود.
همچنین حدود پنج میلیون و 300 هزار خودرو دوگانه سوز در کشور وجود دارد که 2 میلیون خودرو از این تعداد به صورت غیر مجاز گازسوز شده اند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.