محمد جواد آذری‌ جهرمی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایرانکام و شهر هوشمند مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه می‌ گوئیم با فیلترینگ مخالفیم، مفهومش این نیست که بگوییم اتفاقاتی که می ‌افتد را نادیده می ‌گیریم بلکه اشکالات و مخاطرات جدی وجود دارد.
وی با بیان اینکه مبحث کلان داده ‌ها می‌ تواند از نظر امنیتی مهم باشد گفت: فضای مجازی می ‌تواند تبدیل به بستری در کشور شود که مورد استفاده قرار بگیرد و جوانان از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند و روی این بستر کسب و کار بومی شکل دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با مسئله فیلترینگ به تازگی روبرو نبوده ایم و واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلترینگ جواب نمی‌ دهد.
آذری جهرمی گفت: نمی شود مجموعه وزارت ارتباطات وارد گود شود و عده ای دیگر مدام مطالبه مسائل فرهنگی را داشته باشند و نتیجه آن مطالبه این است که بروید فضای مجازی را ببندید.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم فضای مجازی را در کشور توسعه داده و در این حوزه به سوی استقلال پیش رویم و در فضای جهانی سهم خود را افزایش دهیم به یک حرکت همسو و هم جهت بین مسئولان و توجیه و همگام سازی مردم نیاز داریم.
آذری جهرمی قانون را فصل الخطاب فیلترینگ در فضای مجازی خواند و گفت: 2 راه حل برخورد با موضوعات فضای مجازی وجود دارد که یکی تعیین مصادیق مجرمانه در شورایی متشکل از 6 نماینده دولت ، 2 نماینده مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده از نهادهای عمومی دیگر از مجموعه خارج دولت هستند که شامل سازمان تبلیغات اسلامی ، صدا و سیما ، نیروی انتظامی و دادستانی است . اما از آنجایی که دولت موافق این موضوع نیست اصولا نه در کارگروه طرح شده و نه جلسه ای برای آن تشکیل شده است.
وی افزود: یک راهکار هم این است قوه قضائیه حکم صادر کند چنانچه قبلا برای فیلتر تلگرام صادر شد، البته برخی هم از نظر حقوقی اعتقاد دارند یک قاضی نمی تواند برای تمام کشور و در خارج از حیطه مسئولیتش حکم صادر کند اما این موضوع حقوقی است و باید در جای خودش بررسی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اعمال فیلترینگ احتمالی بر برخی شبکه های اجتماعی گفت: البته مسئولان قضایی صحبتهایی می کنند اما بر اساس اظهارات معاون دادستان فعلا اجماعی برای فیلتر وجود ندارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.