رئیس هیات مدیره شرکت بتن ساز تربت به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی این مجموعه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع مسکونی در زمینی به مساحت 158 هزار و 434 متر مربع با زیربنای 281 هزار و 706 متر مربع در 108 بلوک 6 سقفی پنج طبقه ای در مجموع با 2 هزار و 120 واحد مسکونی شامل محیط های آموزشی، درمانی، تجاری و فضای سبز طی سه سال ساخته می شود.
علی اکبر حسین علیزاده افزود: این پروژه عظیم با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری مشهد در حال اجراست که آورده شهرداری در این پروژه شامل اهدای زمین و صدور پروانه در قبال دریافت 13،91 درصد کل مجموعه پس از اتمام کار است و سهم سرمایه گذار نیز 86،09 درصد از کل پروژه احداثی است.
وی اظهار داشت: برآورد هزینه بخش خصوصی در این پروژه حدود 543 میلیارد تومان است.
وی گفت: این مجموعه مسکونی در دو مرحله واحد های 2 خوابه با 78 متر مربع زیربنا و واحد های سه خوابه با 105 متر مربع زیر بنا ساخته می شود.
علیزاده افزود: پس از انجام 30 درصد مراحل ساخت، پیش فروش این واحدهای مسکونی با مشارکت و همکاری بانک مسکن به اقشار آسیب پذیر آغاز و تلاش می شود افراد کم بضاعت بتوانند با مشارکت بانک مسکن و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت نسبت به خرید این واحد ها اقدام کنند.
معاون اقتصادی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر بر رونق بخشی محلات کم برخوردار حاشیه کلانشهر مشهد متمرکز شده است.
رضا خواجه نایینی افزود: از شورای اول تا پنجم، شهرداری مشهد قرارداد ساخت چهار هزار واحد مسکونی را منعقد کرده است که 2 هزار و 500 واحد آن به بهره برداری رسیده در حالی که این قرارداد در دوره پنجم شورا به تنهایی 2500 واحد بوده است.
وی با دعوت از سرمایه گذاران برای ساخت پروژه های مسکونی و تجاری در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار مشهد اظهار داشت: در صورت مراجعه سرمایه گذاران بخش خصوصی در اهدای زمین و صدور پروانه تا جایی تخفیف می دهیم که انجام پروژه برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی پیدا کند.
محمد رضا کلایی شهردار مشهد نیز در این مراسم با قدردانی از نیت خیرخواهانه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه کم برخوردار جاده سیمان مشهد گفت: باید تلاش کنیم گسست گفتمان مناطق حاشیه ای شهر مشهد با متن آن را هر چه بیشتر کم رنگ کنیم و حس عزت نفس و تعلق خاطر و زندگی و امید را به همه شهروندان اهدا نماییم که این مهم از راه ایجاد زیر ساختهای مشترک و انجام کارهای خدماتی، فرهنگی و اجتماعی میسر است.
آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در این مراسم از اعضای شورای شهر، شهرداری مشهد و بخش خصوصی برای توجه به سرمایه گذاری در نقاط محروم و کم برخوردار مشهد قدردانی کرد.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.