علیرضا قامتی روز پنجشنبه در هشتمین همایش گزینشگران استان خراسان رضوی در مشهد افزود: گزینشگران باید از ورود افراد غیر متخصص و ناکارآمد به دستگاههای دولتی جلوگیری کنند و این حق حکومت بر گردن آنهاست و از سوی دیگر نباید مانع ورود افراد صالح به سازمانها و نهادها شوند که این حق مردم بر عهده گزینشگران است.
وی اظهار داشت: در این میان رعایت حقوق مردم بر حقوق دولت اولویت دارد چرا که اگر فرد ناصالح وارد سیستم اداری شد با تذکر و آموزش قابل اصلاح می باشد ولی اگر از ورود فرد لایق به نهاد و سازمانی جلوگیری شد به عنوان حق الناس قابل جبران نخواهد بود.
وی گفت: گزینشگران در مسئولیتی قرار گرفته اند که رسالتشان تامین منابع انسانی سازمانهاست و از طریق این منابع انسانی تحول در جامعه، دولت، مردم، توسعه، رفاه و عدالت محقق می شود.
قامتی افزود: گزینشگران باید با اخلاق نیکو، عدالت، استحکام شخصیت درونی، پختگی، انصاف و ایمان در انجام این رسالت بسیار مهم و حساس بکوشند.
مدیر هسته گزینش استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: گزینشگران، بازوان اجرایی مدیران در راستای ارتقای کارآمدی نظام اداری و انتخاب افراد توانمند، متخصص، متعهد و معتقد هستند.
محمود قربان پور افزود: هسته گزینش استانداری خراسان رضوی با اشاره به بند سوم سیاستهای کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مد نظر قراردادن بهبود معیارهای گزینش و روزآمدی روشهای گزینش تلاش کرده است در این راستا اقدام کند و در زمینه احراز صلاحیت متقاضیان به درستی عمل نماید.
وی ادامه داد: همه ساله به منظور قدردانی از تلاشهای گزینشگران استان همایش گزینشگران برگزار می شود که هشتمین دوره آن امروز و در آستانه نیمه دی ماه که مصادف با سی و ششمین سالگرد صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل هسته های گزینش است برگزار شد.
وی گفت: علاوه بر برگزاری شورای هم اندیشی مدیران هسته گزینش و این نشست سالانه، به صورت فصلی نیز جلسات و نشستهای تخصصی در فرآیندهای تحقیق و مصاحبه ها برگزار می شود.
قربان پور افزود: برای حفظ و تقویت روحیه شادابی و نشاط در گزینشگران، هر سال علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، مسابقات ورزشی نیز برگزار می شود.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.