ابوالقاسم ده نبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیماران خاص با مراجعه به 'واحد مساعدت دارویی' و احراز نیازمندی به صورت ماهانه داروی مصرفی خود را با هزینه پایین از داروخانه های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دریافت می کنند.
وی ادامه داد: مساعدت دارویی شامل بیماران شیمی درمانی، مبتلا به ام.اس، پیوندی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، متابولیک، سیستیک فیبروزیس، روماتیسم مفصلی و لوپوس می شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر مبنای شیوه نامه اجرایی سازمان غذا و دارو ماهیانه به 500 بیمار خاص و صعب العلاج در بیمارستانها و مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه مساعدت دارویی ارائه می شود.
وی همچنین به حمایت از واگذاری مجوز تاسیس داروخانه در مناطق محروم اشاره و بیان کرد: داروخانه های تاسیس شده در مناطق محروم علاوه بر ارائه خدمات در محل، به صورت سیار در روستاها و توابع زیر پوشش به ارائه خدمات دارویی می پردازند.
او به افزایش خرید دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی نیز اشاره و بیان کرد: به منظور یکسانسازی و بهبود فرآیندهای خرید جهت واحدهای تابعه هرگونه خرید دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی امسال پس از تایید در معاونت دارویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به صورت متمرکز انجام می شود.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با شش بیمارستان تخصصی با 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی درمانی و 55 باب داروخانه دولتی و خصوصی با 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داروزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.