سید حسین مجتبوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع واحدهای مسکن مهر خراسان رضوی که در قالب تعاونی ساخته شده اند 70 درصد به بهره برداری رسیده و بقیه آنها به تعداد هفت هزار و 892 واحد نیمه تمام مانده است.
وی افزود: نخستین دلیل عدم اتمام واحدهای مسکن مهر این استان، جانمایی نامناسب آنهاست زیرا زمین هایی که برای ساخت مسکن در اختیار تعاونی ها قرار گرفت، آماده سازی نشده بود و آماده سازی آن از نظر تعیین مالکیت 2 سال به طول انجامید.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر برخی بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن مهر تعلل کردند و برخی از آنها پرداخت تسهیلات را منوط به اتمام فونداسیون یا شروط دیگری نمودند که این امر باعث طولانی شدن مدت ساخت این واحدها شد.
مجتبوی گفت: تورم نیز باعث شد با توجه به افزایش هزینه ها و طولانی شدن مدت گرفتن زمین برای ساخت،
سهم آورده متقاضیان افزایش پیدا کند لذا تامین آن توسط برخی متقاضیان امکان پذیر نبود.
وی افزود: هرچند میزان تسهیلات بانکی نیز متناسب با تورم از 150 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یافت اما در مجموع هزینه تمام شده ساخت واحد مسکونی مهر بیش از توان متقاضیان بود.
وی اظهار داشت: رکود مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه های ساخت باعث شد متقاضیان ساخت واحدها را مقرون به صرفه ندانند و تقاضای استرداد پول خود را از تعاونی ها نمودند.
مجتبوی گفت: هرچند که قیمت تمام شده هر واحد توسط تعاونی های مسکن مهر که موفق به اتمام ساخت واحدهای مسکونی شدند، کمتر از قیمت تمام شده ساخت واحدهای مسکن مهر توسط انبوه سازان شد، با این حال ساخت تعدادی از واحدهای مسکن مهر تحت تعهد تعاونی ها به صورت نیمه تمام باقی مانده و برخی واحد ها نیز فاقد متقاضی است.
رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: بهتر است برای اتمام ساخت واحدهای مسکن مهر در حوزه تعاونی ها شرایط برای متقاضیان آسان شود تا راغب به شرکت در این پروژه گردند.
پروژه مسکن مهر که از سال 1386 در خراسان رضوی آغاز شد شامل 119 هزار و 395 واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت و کمتر از 25 هزار نفر جمعیت بود.
از کل این پروژه 103 هزار و 420 واحد مسکن مهر عملیاتی شد که تاکنون 91 درصد از کل این واحدها تحویل متقاضیان شده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.