یوسف بیدخوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تربت حیدریه افزود: 36 واحد اقامتی بوم گردی فعال در سطح خراسان رضوی تنها پذیرای هزار گردشگر در هر شب هستند و این برای استانی که در سال پذیرای 30 میلیون گردشگر است کافی نیست.
وی ادامه داد: مدیران اقامتگاههای بوم گردی باید نسبت به توسعه و تکمیل زیرساختها بیشتر تلاش کنند و برای جذب گردشگر بیشتر و ایجاد فضای رقابتی سالم به سراغ دفاتر خدمات مسافرتی بروند که البته تاکنون نیز این شیوه انجام شده است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به موزایک بندیهای فرهنگی متعدد و نیز آب و هوای متنوع استان اشاره و بیان کرد: این تعدد فرهنگی، قومیتی و تنوع محصولات کشاورزی اگر به خوبی معرفی و در ویترین گردشگری خراسان قرار گیرد می تواند زمینه جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کند.
وی گفت: به عنوان مثال تنها در تربت حیدریه و در فصل برداشت زعفران شاهد حضور گردشگران علاقه مند به این گیاه لوکس و با ارزش از سراسر جهان هستیم و همین یک فرصت خوب کسب درآمد برای اهالی منطقه است.
بیدخوری 'مصالح ساختمانی ساده، رنگ شاد و متنوع، استفاده از لباس اهالی منطقه، حفظ و اشاعه موسیقیهای محلی و غذاهای متنوع و سالم را از ویژگیهای اقامتگاههای بوم گردی ذکر و بیان کرد: این شاخصها باعث جذب بیشتر گردشگران می شوند.
وی در ادامه به برنامه حضور گسترده و پررنگ خراسان رضوی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته طی روزهای 23 تا 26 بهمن ماه آتی در تهران نیز اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی در فضایی به مساحت هزار مترمربع به صورت متمرکز در این نمایشگاه حضور می یابد.
48 بنا و محوطه تاریخی و دو اثر معنوی و ناملموس از مجموع 250 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در منطقه تربت حیدریه تاکنون در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.