مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: 4 طرح صنعتی با سرمایه 5 میلیون و 700 هزار یورو و اشتغالزایی مستقیم برای 85 نفر از ناحیه سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان آذرماه اجرا شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود مهدی‌زاده مقدم افزود: این تعداد طرح معادل 60 درصد از کل طرح تولیدی بوده که توسط سرمایه گذاران خارجی، تا پایان آذر ماه در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: وجود واحدهای صنعتی صادرات‌گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران خارجی شده است.

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: نقطه اهداف مناسبی میان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان خراسان رضوی وجود دارد که از آن برای تولید و اشتغالزایی مولد استفاده و از ظرفیت های به وجود آمده برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بهره گیری می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: 2569 واحد تولیدی معادل 45 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در 38 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

وی اظهار کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 24 درصد از سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان و 39 درصد از اشتغال این بخش را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به مشارکت بیش از 40 سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی طوس، کاویان، کلات، ماشین ابزار و خیام اشاره و افزود: این چند شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌اند.

مهدی زاده مقدم بیان کرد: سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، چین، ایتالیا، پاکستان، کره جنوبی، انگلستان و هلند در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی مشارکت کردند.

وی افزود: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه‌گذاران افغانستان و چین اعلام کرد و افزود:  سرمایه گذاران این کشورها در 30 طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.