بررسی های انجام شده در آمار نه ماهه سال جاری نشان می دهد در استان خراسـان رضـوی هم اکـنون 1174 تشکـل کارگری و کارفرمـایی دارای اعـتبار فعالیت می‌کنند که این رقم جایگاه دوم کشوری بعد از استان تهران را برای خراسان رضوی تثبیت کرده است.

به گزارش ایلنا از مشهد ، محمد سنجری عنوان کرد : در پایان آذر ماه سال 1397 تعدادکل تشکل‌های کارگری وکارفرمائی دارای اعتبار استان خراسان رضوی 1174 تشکل است که براساس آخرین اطلاعات اخذ شده از نرم افزار اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،استان خراسان رضوی توانسته است از نظر تعداد تشکل،در جایگاه و رتبه دوم کشوری قرارگیرد.

وی افزود:1174 تشکل کارگری و کارفرمایی در حال حاضر در استان فعالیت می نمایند که این رقم به نسبت مدت مشابه در سال 96 که تعداد 1092 تشکل بوده است از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: از بین شهرستانهای استان  مشهد با  376 تشکل، سبزوار با 90 تشکل و تربت جام با 71  تشکل به ترتیب بیشترین تشکلات کارگری و کارفرمایی را در استان به خود اختصاص داده اند.

سنجری در ادامه عنوان کرد: این تعداد تشکلات شامل96 شورای اسلامی کار،771 نماینده کارگر،94 انجمن صنفی کارگری،179 انجمن صنفی کارفرمایی،8 کانون انجمن صنفی کارفرمائی،6 کانون انجمن صنفی کارگری، 18 کانون کارگران بازنشسته،1 کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و 1 مجمع نمایندگان کارگران می باشد.

وی در رابطه با جایگاه تشکلات در استان عنوان کرد:با تمام توان تلاش و از همه ظرفیت ها در جهت ایجاد روحیه همدلی، همکاری و قانون گرایی در واحد های تولیدی و افزایش سطح آگاهی استفاده خواهیم کرد و معتقد هستیم تشکلها باید بازوی مدیر بوده و در حفظ،آرامش و امنیت بنگاه تولیدی تلاش کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.