به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در جریان این بازدید گفت: هم اکنون حدود 305 شرکت زیر نظر پارک علم و فناوری خراسان در حوزه های فنی - مهندسی، آی.تی، آی.سی.تی، فنی و مهندسی، ساخت و تولید، پزشکی، صنایع غذایی و کشاورزی و فناوری فرهنگی فعالیت می کنند.
رضا قنبری افزود: کلانشهر مشهد، شهر زیارتی است لذا با هدف جلوگیری از ورود کالاهای نامناسب چینی در قالب سوغات زائر، حوزه فناوری های فرهنگی فعال شده است.
وی از معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خواست در حوزه زیرساخت های مربوط به شرکتهای دانش بنیان کوچک مرتبط با انرژی حمایتهای مالی لازم صورت گیرد تا بتوان در مجموعه پارک علم و فناوری خراسان، فضای مناسبی برای فعالیت این شرکتها ایجاد کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: شرکت فناور بهپویان امیر منتظر از شرکتهایی است که امروز مورد بازدید قرار می گیرد، این شرکت در حوزه های هوشمند سازی و هوش مصنوعی شرکت های بزرگ ابعاد، کار می کند و در زمینه بهینه سازی انرژی پروژه های بسیار در کشور آغاز کرده است.
قنبری افزود: این شرکت 30 پروژه فعال در 17 استان کشور دارد.
وی ادامه داد: شرکت کاوش صنعت توس نیز از بهترین شرکتهای فعال در حوزه نفت و گاز است که پمپ سانداین را مهندسی معکوس کرده است.
وی گفت: تاکنون آمریکا تنها تولید کننده پمپ بوده است که این شرکت فناوری ساخت این پمپ را طراحی کرده و علاوه بر تامین نیاز داخلی، این محصول صادر نیز می شود.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان سفر یک روزه خود به مشهد تاکنون از مرکز پژوهشکده صنایع هوا خورشید، مرکز صنایع لبنیات و فراورده های لبنی، آزمایشگاههای دانشکده علوم، مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد و پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرده است.
7489/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.