سورنا ستاری عصر دوشنبه در حاشیه سفر به مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت های استارت آپ اغلب در حوزه نانو، بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی بوده و در حوزه آی.تی نیز فوق العاده حرکت کردیم.
وی اظهار داشت: بخشی از کارهایی که از ابتدای دولت آغاز شده، اقتصاد دانش بنیان بوده که یکی از بخش های عمده آن فضای مجازی است.
وی گفت: استارت آپ ما در حوزه آی.تی نیز بزرگترین استارت آپ در منطقه است که این حرکت های علمی موجب قوت کشور است که باید تقویت شود.
ستاری افزود: در فضای مجازی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری رشد محتوا داشتیم بطوریکه زبان فارسی در اینترنت در جایگاه نهم قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: تعداد صفحات وب به زبان فارسی در اینترنت افزایش یافته و بیشتر از صفحات عربی محتوا تولید شده است در حالی که جمعیت زبان عربی در دنیا بیشتر از فارسی است.
معاون رئیس جمهوری گفت: باید قدرت نرم خود را در فضای مجازی نگهداریم و ایده های جدید را در قالب شتاب دهنده های کسب و کار در این حوزه داشته باشیم واستارت آپ را در تولید و محتوا نیز حمایت کنیم.
وی با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه فناوری، افزود: بخش خصوصی به خوبی در حوزه دانش بینان وارد شده و برنامه ریزی برای ورود بیشتر بخش خصوصی انجام شده است.
وی ادامه داد: هر جایی که ما سرمایه گذاری کردیم بخش خصوصی چندین برابر آن سرمایه گذاری کرده است و این باور را در کشور نهادینه کرده ایم که پژوهش کار اقتصادی است.
ستاری با اشاره به ورود حوزه دانش بنیان در صنایع خودرو کشور نیز، گفت: برنامه ریزی برای سال آینده در حوزه خودرو انجام دادیم ولی صنایع بزرگ ما بر اساس اکوسیستم دیگری رشد و طراحی شده است.
وی افزود: اکوسیستم ما در حوزه صنایع خودرو سازی هیچگاه بر پایه دانش نبوده و کار پژوهشی در آن انجام نشده است.
وی اظهار داشت: صنعتی که از ابتدا بر اساس مونتاژ خارجی شکل گرفته، کار دانشی نیست و ما برنامه خاصی را آغاز کردیم که در این راستا مذاکراتی برای کار پژوهشی با تعدادی از کارخانجات خودرو سازی انجام شده است.
7489/8005 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.