به گزارش ایرنا، شهردار مشهد در این مراسم گفت: فرایند تغییرات و تحولات فناوری به سویی است که باید پاسخگوی موضوعات طبیعت محور، انسان محور و مسائل علوم انسانی باشد.
محمد رضا کلایی افزود: ایجاد ارتباط بین مدیریت شهری و فناوری ضروری است از این رو مرکز نوآوری شهری با هدف ساماندهی این ارتباط راه اندازی شد.
وی ادامه داد: فناوری علاوه بر ارائه راهکار برای حل مسائل می تواند زمینه تولید ابرمتغیرهای مهم اجتماعی را برای ما فراهم کند.
شهردار مشهد گفت: فناوری ما را از بن بست های توسعه بیرون می آورد لذا ضروری است برای پاسخگویی به مسائل شهری از تغییرات و تحولات فناوری استفاده کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: این مرکز در راستای حل مسائل و مشکلات شهری از طریق استفاده از ایده های کسب و کار و جذب استارت آپ های متخصص در حوزه شهری راه اندازی شد.
شهریار آل شیخ افزود: برگزاری دوره های آموزشی، ارزیابی عملکرد استارت آپ ها و همراهی شهرداری مشهد با آنها برای رسیدن به تولید یک محصول از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.
وی اظهار داشت: اگر محصولی تولید شود که مشکل و مسئله شهری را برطرف کند به طور قطع شهرداری به عنوان مشتری تضمین کننده خرید خدمات شهری و شهروندی خواهد بود.
وی گفت: محصولاتی که استارت آپ ها تولید می کنند می‌ تواند مبتنی بر محصول جدید نباشد بلکه یک محصول با خلاقیت باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد افزود: بودجه این مرکز از محل تخصیص یک درصد از درآمدهای عمومی شهرداری به فعالیتهای نوآور و خلاقانه، تامین می شود.
مرکز نوآوری شهرداری مشهد در مجموعه کوهسنگی این شهر با مساحت 2400 متر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
در حاشیه این مراسم تفاهم نامه دوجانبه با حمایت معاون علمی، فناوری رئیس جمهوری بین شهرداری مشهد و شتاب دهنده کسب و کار فردوسی برای راه اندازی اولین کارخانه نوآوری در شرق کشور منعقد شد.
شتاب ‌دهنده کسب و کار (Business Accelerator) که از سال 2005 میلادی در جهان مطرح شده به شرکتی گفته می شود که از نظر مالی‌، فکری و تجربه از استارت آپها یا کسب و کارهای جدید حمایت کرده و فعالیتهای تداوم و موفقیت آنها در قالب چهار مرحله انتخاب اولیه، آماده ‌سازی، دور‌ه شتاب و معرفی به سرمایه ‌گذار انجام می شود.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.