مسعود مهدیزاده مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک صنعتی چرمشهر در کیلومتر 35 جاده مشهد - سرخس و 153 هکتار وسعت دارد. این شهرک با 63 واحد صنعتی نساجی و سرمایه گذاری 966 هزار میلیارد ریال، اشتغال دو هزار و 44 نفر را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: به دلیل آلایندگی شهرک صنعتی چرمشهر 'طرح بهبود و توسعه تصفیه خانه فاضلاب' در این شهرک از پارسال با اعتبار 180 میلیارد ریال آغاز شد که عملیات آن 45 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: زمان اجرای طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب چرمشهر دو سال برنامه ریزی شده است. در این مدت ظرفیت تصفیه فاضلاب شهرک از هزار مترمکعب در شبانه روز به سه هزار مترمکعب افزایش می یابد.
وی در مورد علت تاخیر در اجرای تصفیه خانه فاضلاب چرمشهر نیز اظهارداشت: طبق قرارداد منعقده در این طرح تصفیه خانه فاضلاب در پایان سال آینده تحویل می شود. هم اینک هیچ مشکلی در ترخیص تجهیزات مورد نظر از گمرک برای تصفیه خانه چرمشهر وجود ندارد و مراحل اداری آن در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی افزود: هشت شهرک صنعتی در این استان تصفیه خانه فاضلاب دارند که ظرفیت تصفیه آنها در مجموع 12 هزار مترمکعب در شبانه روز است.
وی ادامه داد: هم اینک طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس نیز در حال اجرا است که با اتمام آن ظرفیت تصفیه فاضلابش از شش هزار مترمکعب به 12 هزار مترمکعب در شبانه روز می رسد.
او گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه های چرمشهر و توس در مجموع ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به 22 هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسید.
وی همچنین اظهار داشت: هم اینک 45 درصد صنایع، 39 درصد اشتغال صنعتی و 24 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان قرار دارد. با 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 39 شهرک فعال زمینه استقرار دو هزار و 569 واحد صنعتی با اشتغال 74 هزار و 156 نفر در خراسان رضوی فراهم شده است. از این تعداد 16 شهرک صنعتی به شرکتهای خدماتی واگذار شده اند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.