فرشید مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب ابتدا ایده ها پایش شده و چنانچه داوران تشخیص دهند قابلیت تجاری سازی دارند ضمن استقرار در این مرکز بر روی آنها سرمایه گذاری می شود.
وی به استقرار سه مرکز فناوری و یک شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و شتاب دهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه اشاره و بیان کرد: از این میان یک مرکز به مرحله تجاری سازی رسیده و در مرحله تحقیق و توسعه فنی است. واحد فناور دیگر نیز به دنبال طراحی نرم افزار کاربردی برای ارایه خدمات برخط است.
مدیر مرکز رشد و شتاب دهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه ادامه داد: همچنین در این مرکز یک گروه دانشگاهی در حال تولید محتوای الکترونیک بوده و یک شرکت دانش بنیان نیز در زمینه امنیت صنایع غذایی مشغول فعالیت است.
وی در ادامه به فراخوان این واحد دانشگاهی در زمینه ایده های فناورانه در تمام حوزه هااشاره و بیان کرد: این فراخوان در واقع یک استارت آپ است با این تفاوت که بعد از مرحله شناسایی، مرحله تجاری ‌سازی را نیز دنبال می کنیم.
مومنی افزود: افراد حقیقی یا حقوقی تا پایان بهمن ماه امسال فرصت دارند ایده های خود را در رشته های علوم پایه، مهندسی، اقتصاد، امنیت غذایی، پزشکی، مهندسی صنایع، فنی و مهندسی، مهندسی بافت، فناوری اطلاعات، صنایع دفاعی، نانوتکنولوژی، فناوری شیمیایی، محیط زیست، زیست فناوری و هوافضا به مرکز رشد و شتاب دهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه ارائه کنند.
وی ادامه داد: در مرحله نخست از ایده های فناورانه خاص به تشخیص داوران تا سقف 300 میلیون ریال حمایت مالی می شود. این استارت آپ برای نخستین بار است که در سطح دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود اما ایده های دریافتی محدود به این خطه نمی شوند.
مدیر مرکز رشد و شتاب دهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه هدف این استارت آپ را شناسایی نخبگان و ایجاد بانک اطلاعاتی با هدف استفاده از نخبگان برای رفع نیازهای خراسان رضوی در رشته های مختلف ذکر و بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا افق سال 1404 حداقل 10 محصول را به مرحله تجاری سازی برسانیم.
وی افزود: بر اساس سند اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اکنون در حوزه گوگرد(ظرفیت استانی پالایشگاه سرخس)، حوزه تولید خودرو (ایران خودرو در بینالود) و به صورت خاص برای خود تربت حیدریه در حوزه کشاورزی در دو بخش زعفران و ابریشم آمادگی حمایت از طرحها پیشنهای وجود دارد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه چهار هزار و 500 نفر دانشجو در 67 رشته دارد که 60 درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.