سرپرست ایستگاه 36 سازمان آتش‌نشانی مشهد از مهار آتش‌سوزی یک کارگاه تولید مشتقات نفتی در شمال غرب مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایوب خجسته ادامه داد: وقوع این آتش‌سوزی که در بولوار توس مشهد رخ داده بود، عصر امروز به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و با توجه به حساسیت حادثه و اعلام آتش‌سوزی مواد نفتی از طریق تماس تلفنی شهروندان عنوان شده بود، ستاد فرماندهی عملیات آتش‌نشانان ایستگاه شماره 36 را با خودروهای مخصوص مایعات قابل اشتعال به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: این آتش‌سوزی در یک مخزن ۲ هزار لیتری حامل متانول رخ داده بود که با اقدام به‌موقع آتش‌نشانان و مهار این حریق از سرایت آتش به دیگر مخازن حامل مواد نفتی در این محل جلوگیری به عمل آمد.

خجسته با بیان اینکه نگهداری و تولید، این حجم از مشتقات نفتی در این کارگاه غیرمجاز، بسیار خطر آفرین بوده، تصریح کرد: این مکان فاقد هر گونه سیستم اعلام و اطفای حریق بوده که تذکرات لازم به مالک این کارگاه ابلاغ شد.

وی یادآور شد: این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و علت دقیق وقوع آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی مشهد در دست بررسی است.

با توجه به اینکه این کارگاه غیرمجاز بود، این مکان تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شد و آتش‌نشانان به ایستگاه خود مراجعت کردند.

در پایان این گزارش از شهروندان خواسته شده اگر درباره وضعیت کاربری کارگاه‌های ناایمن مجاور محل زندگی‌شان اطلاعاتی دریافت می‌کنند و در صورتی که احساس خطر و ناامنی کردند با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و موضوع را اعلام تا کارشناسان آتش‌نشانی از محل بازدید کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.