رضا برکند روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار کاشمر گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 2091 واقعه ولادت در این شهرستان ثبت شده است.
وی با بیان اینکه ولادت و وفات ثبت شده در مهلت قانونی به ترتیب 99.9 درصد و 99.6 درصد بوده است افزود: بر اساس جمع بندی عملکرد مربوط به شاخص های طرح پوشش وقایع حیاتی در سطح بندی ادارات تابعه خراسان رضوی، شهرستان کاشمر در شاخص ثبت وفات رتبه برتر را در این استان کسب کرده است.
وی اظهار داشت: وفات ثبت شده در مدت مزبور 540 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3.75درصدکاهش داشته است.
رئیس ثبت احوال کاشمر بیشترین فراوانی نام پسران را ابوالفضل و امیر حسین و نام دختران را فاطمه و زینب عنوان کرد و گفت: یکی از ماموریتهای اصلی ثبت احوال صدور کارت ملی هوشمند است که از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون 90 هزار و 595 درخواست ثبت شده و 82 هزار و 211 کارت ملی هوشمند به مردم تحویل شده است.
وی افزود: برابر اعلام سازمان ثبت احوال شهروندان تا پایان امسال فرصت دارند نسبت به درخواست صدور کارت ملی هوشمند اقدام نمایند.
وی اظهار داشت: در راستای تسهیل و ارائه خدمات مناسب به همشهریان 6 مرکز و دفتر پیشخوان در شهر کاشمر و ریوش آماده ارائه خدمات برای صدور کارت ملی هوشمند هستند.
وی دیگر اقدامات صورت گرفته در ثبت احوال کاشمر را صدور مکانیزه 4158 شناسنامه، 384 رای هیات حل اختلاف، 1361خلاصه رونوشت وفات، 24 مورد تغییر نام و 117مورد تغییر نام خانوادگی عنوان کرد.
فرماندار شهرستان کاشمر نیز با تاکید بر لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه گفت: کار ثبت احوال تنها ثبت وقایع چهارگا نه نیست بلکه نقش بسزایی در حفظ هویت تک تک افراد جامعه بر عهده دارد.
محمد علی نبی پور افزود: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، به عنوان یکی از منایع مهم آماری و اطلاعاتی در برنامه ریزی های کلان نقش مهمی دارد از این رو تعامل و همکاری سایر دستگاهها با ثبت احوال را می طلبد.
وی صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند را از اقدامات ارزشمند برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم دانست و گفت: باید در زمینه دریافت کارت ملی هوشمند به افرادی که تاکنون اقدام ننموده اند اطلاع رسانی صورت گیرد.
وی از دیگر اقدامات مهم ثبت احوال را آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی عنوان کرد و افزود: با فراهم سازی زیر ساخت های استراتژیک دولت الکترونیک، این مهم به مرحله توسعه و پیشرفت رسیده است.
شهرستان کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.