طی‌حکمی از سوی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بردسکن منصوب شد.

به گزارش ایلنا، یوسف امینی قائم مقام فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: اولین وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فضایل اخلاقی در جامعه براساس ایمان و تقوا است.

وی افزود: نیازهای فرهنگی شهرستان‌ها و ارتباط بیشتر با هنرمندان، اجرای برنامه‌های دولت در تحقق دولت الکترونیک و شفافیت، توسعه فرهنگ قرانی و پیگیری تحقق سند منشور قرانی براساس تقسیم کار ملی در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و ترویجی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و معرفی موفقیت‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی می باشد .

در ادامه ابراهیم قاسم پور سرپرست فرمانداری شهرستان بردسکن در این جلسه ضمن تسلیت ارتحال آیت الله شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به وضعیت فرهنگی شهرستان پرداخت و گفت :هنرمندان قطعا سرمایه های اجتماعی و ملی جامعه ما هستند.

وی افزود: فرهنگ از اهمیت زیادی در سطح زندگی اجتماعی انسان برخوردار است و با وجود تعاریف متعدد پیرامون فرهنگ نشان از اهمیت آن است و کار فرهنگی یک فعالیت نرم افزاری است که نتیجه آن در دراز مدت نمایان می شود.

قاسم پور ادامه داد : قطعا حوزه فرهنگ و هنر براساس تعالیم و آموزه های اسلامی پیوندی ناگسستنی با اخلاق دارد که تحقق آن یکی از رسالت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی توسعه و گسترش هنر را مرهون استعدادهای هنرمندان شهرستان دانست و افزود: استفاده از ظرفیت های مذهبی، فرهنگی و هنری کانونهای مساجد، سازمان های مردم نهاد وگروه ها و انجمن های ادبی با توجه به اینکه شهرستان بردسکن در حوزه قرآنی، موسیقی محلی ،تاتر ،سینما،رسانه و... استعداد های درخشانی دارد می تواند در جهت انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.

وی گفت :خوشبختانه یکی از ویژگی‌های خوب بردسکن همگرایی و هم افزایی در مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است و این امر بستر و زیر ساخت لازم را برای توسعه و ارتقاء فرهنگ و هنر با توجه به پیشینه قوی فرهنگی و تمدنی اسلامی و ایرانی در این منطقه بوجود می آورد.

قاسم پور همچنین از تلاش های حسینی در مدت تصدی ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیر و برای مفتوحی رئیس جدید اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آرزوی توفیق کرد و از وی خواست ضمن پیگیری خواسته ها و مطالبات جامعه بزرگ هنرمندان در پیگیری و برگزاری جلسات شورای فرهنگی عمومی شهرستان جدیت داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.