محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های مشهد به عنوان کلانشهر زیارتی و برخورداری از 30 میلیون زائر در سال افزود: باید فرهنگ سازی و بسترسازی لازم انجام شود تا آثار هنری بویژه آثار تجسمی جزو سوغات قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان اماکنی را به منظور فروش آثار هنری در قالب سوغات برای گردشگران داخلی و خارجی در مشهد ایجاد کرد که پیگیر تحقق این مهم هستیم.
وی گفت: تلاش می کنیم دستگاه های اجرایی از محل نیم درصد اعتبارات خود که ملزم به هزینه آن در امور فرهنگی هستند، یاریگر هنرمندان حوزه تجسمی شوند و بتوانند با فرهنگ سازی، زمینه فروش یا خرید آثار آنان را فراهم کنند.
محمدی افزود: شرایط هنرهای تجسمی متفاوت از هنرهایی مانند تئاتر و سینما است زیرا اوج کار آنها، ارائه آثار در نگارخانه هاست اما نگارخانه ها نتوانسته اند به فروش آثار هنری کمک کنند.
وی با اشاره به وجود 29 نگارخانه در خراسان رضوی اظهار داشت: نگارخانه نباید تنها محل نمایش آثار باشد بلکه باید بستری فراهم شود تا نگارخانه ها زمینه فروش آثار هنری را نیز فراهم کنند.
وی گفت: رونق اقتصاد هنر، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همه نهادها است لذا باید کار پژوهشی با همکاری دانشگاه ها در این زمینه انجام شود و بستر لازم برای فروش آثار در جای مناسب توسط دستگاه های اجرایی فراهم گردد.
به گزارش ایرنا، 9 رشته هنری زیرمجموعه هنرهای تجسمی است و پنج هزار هنرمند این رشته ها در استان خراسان رضوی شناسایی شده اند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.