محمدرضا اخوان عبداللهیان روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن خراسان رضوی افزود: عملیات ساخت این تعداد مسکن مهر در سطح استان می بایست تا نیمه نخست سال 1398 کامل شود لذا باید اعتبارات بخش زیربنایی برای این واحدها تامین شود. اگر 70 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان ملی برای مسکن مهر خراسان رضوی تخصیص یابد می توان بخش دولتی این واحدها را تکمیل کرد.
دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ساخث 67 هزار واحد از 119 هزار واحد مسکن مهر استان را این انجمن و انبوه سازان عهده دار بودند که بخش عمده آن تحویل شده و فقط واحدهایی در شهرهای بینالود، قوچان و گناباد به دلیل مشکلات جانمایی هنوز تحویل نشده اند.
نعمت الله ظریف مالیات واحدها و اقدامات تامین اجتماعی را از مشکلات موجود در مورد مسکن مهر خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه هیات وزیران در سال 1392 و ابلاغ بخشنامه، تعرفه بیمه تامین اجتماعی برای مسکن مهر فقط متری 52 هزار ریال است و برای یکبار اخذ می شود. سازمان تامین اجتماعی نیز پس از اخذ این مبلغ باید ظرف مدت 20 روز مفاصاحساب بدهد.
وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی این مصوبه را بطور کامل تمکین نکرد. پروژه ها به پایان رسیده ولی بیمه تامین اجتماعی به تعهدات خود عمل نکرده است. پارسال که 90 درصد مسکن مهر به پایان رسیده بود، با تفسیر اشتباه از قانون حساب انبوه سازان مسدود شد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این اداره کل مجری آئین نامه ها و بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی است. در حوزه مسکن مهر بخشنامه های متعددی صادر و که این مسئله منجر به ایجاد سردرگمیهایی در انجام کار شده است.
سیدمحسن نظام خیرآبادی افزود: هیچ قانون و بخشنامه ای در اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی بدون بررسی و استفساریه اجرایی نمی شود لذا در اقدامات انجام شده تفسیر اشتباه از قانون وجود ندارد. خارج از دستورالعملهای سازمان نمی توانیم چیزی اجرا کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همزمان که کلید مسکن آماده می شود زیرساختها نیز باید تکمیل شوند.
وحید قربانی در ادامه همچنین اظهارداشت: پیگیر بحث انتقال آب از دریای عمان هستیم ولی در فضای فعلی باید زیرساختهای این پروژه ها تامین و تکمیل شود.
پروژه مسکن مهر که از سال 1386 در خراسان رضوی آغاز شد شامل 119 هزار و 395 واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و زیر 25 هزار نفر جمعیت می شد.
از کل واحدهای ساخته شده پروژه مسکن مهر تاکنون 94 هزار و 120 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، زیر 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید افتتاح شده که معادل 91 درصد از کل پروژه مسکن مهر است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.