حامد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد شش واحد صنعتی در مشهد و نیشابور برای تولید فرآورده حجیم شده غلات بر پایه ذرت(یا همان پفک) از سازمان استاندارد پروانه گرفته اند و 10 واحد تولیدی نیز کنسرو ذرت تولید می کنند.
وی گفت: اداره کل استاندارد از طریق بازرسی و نظارتهای دوره ای بر مواد اولیه مصرفی این واحدها می تواند منشاء ماده اولیه تولید محصولات ذرت حجیم شده نظیر پفک را تعیین کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به خبرنگارایرنا گفت: امسال تاکنون 19 مرتبه از تمامی واحدهای تولیدی بازدید به عمل آمده و تاکنون مورد از استفاده از ذرت دامی مشاهده نشده است.
عباس اخگری افزود: در تولید فراورده این واحدهای تولیدی از بلغور ذرت خوراکی استفاده می شود که در بررسیهای بعمل آمده همگی دارای پروانه ساخت معتبر از وزارت بهداشت هستند.
هزار و 700 واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی زیر نظر اداره کل استاندارد هستند که نیمی از آنان در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند. دو هزار و 350 پروانه اجباری و 300 پروانه تشویقی استاندارد برای محصولات این واحدها صادر شده است.
معاونت نظارت بر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بر فعالیت و تولیدات 800 واحد تولیدی صنایع غذایی در خراسان رضوی نظارت دارد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.