علیرضا خجسته روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقاط پرتصادف شناسایی شده و 60 مورد آنها در اولویت اصلاح قرار گرفت. در این چارچوب از سال 1395 تاکنون 11 نقطه در جاده های خراسان رضوی اصلاح شده اند.
وی ادامه داد: اصلاح 10 نقطه پرتصادف دیگر در دستور کار قرار گرفت و فعالیت پروژه در سه محل در حال انجام است. اصلاح هفت نقطه دیگر در مرحله تامین پیمانکار قرار دارد.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: محدوده چاه لایق در جاده تربت جام - سمیع آباد، قوزان در جاده تربت حیدریه - گناباد، مالو در مسیر گناباد - بجستان، سه راه ابویسان در جاده جوین - جاجرم ، سه راه بیاس آباد در جاده خواف - قائن، تقاطع افچنگ در جاده سبزوار - جوین و پل کال شور در جاده گناباد - تربت حیدریه از جمله نقاط پرتصادف خراسان رضوی هستند که قرار است پیمانکارانی برای اصلاح آنها تعیین شود.
وی افزود: پروژه های اصلاح در نقاط فرخد و پیچ آب معدنی واقع در جاده مشهد - کلات و دوربرگردان نیروگاه توس در جاده مشهد -چناران هم اکنون در حال اجرا است.
او شرط اجرای این پروژه ها را تامین اعتبار اعلام و بیان کرد: دو سال پیش هزینه برآرود شده برای اصلاح شش نقطه حادثه خیز مورد اشاره 500 میلیارد ریال بود اما به دلیل تورم موجود قطعا هزینه ها افزایش یافته لذا یکی از مشکلات برای شتاب بخشیدن به ایمن سازی جاده ها در این مناطق موضوع قیمتها است.
بر اساس اعلام پلیس راه خراسان رضوی 40 درصد تلفات جاده ای این استان در نقاط حادثه خیز رخ می دهد و بیش از 60 درصد این تلفات نیز در 60 نقطه پرتصادف اتفاق می افتد.
جاده های سبزوار - شاهرود، قوچان - درگز، خواف - رشتخوار - تربت حیدریه، بردسکن - سبزوار و مشهد - سرخس بیشترین تصادفات جاده ای را در خراسان رضوی دارند. 10 درصد تصادفات جاده ای بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده و اصرار بر زود رسیدن به مقصد در فاصله 30 تا 40 کیلومتری شهرها به وقع می پیوندد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.