اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از ابوالفضل شعبانی گزارش داد: پیرو گزارش مردمی مبنی بر شکار و صید حیوانات وحشی درمناطق حفاظت شده و اختفای آن در منزلی در مشهد موضوع مورد بررسی و تحقیقات میدانی قرار گرفت.
وی افزود: پس از دریافت مجوز ورود به منزل متخلف، ماموران یگان حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان حقوقی و بازرسی اداره کل در بازرسی از منزل متخلف دو قبضه اسلحه شکاری از نوع ساچمه زنی و گلوله زنی به همراه فشنگهای مربوطه را کشف و ضبط کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفتد: اجزاء دو رأس قوچ و میش وحشی از جمله یک تخته پوست تازه و حدود پنج کیلوگرم گوشت حیوان شکار شده و هدمانت این گونه از منزل این متخلف کشف شد.
وی همچنین به کشف لاشه 10 قطعه کبوتر وحشی و دیگر ادوات شکار و صید اشاره و بیان کرد: برای متخلف تشکیل پرونده و به مرجع قضایی معرفی شد.
شعبانی ضرر و زیان وارده از سوی این متخلف را به محیط زیست 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهم موظف به واریز مبلغ به حساب جرایم شکار و صید است.
بر اساس بخشنامه دادگستری خراسان رضوی به تمامی دادستانیهای شهرستانها، کسانی که با اسلحه مجاز اقدام به شکار غیرمجاز کنند مجوز حمل سلاح آنها از سوی مرجع قضایی باطل می شود. همچنین به استناد قوانین شکار و صید، شکارچیان علاوه بر جرایم نقدی به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.
حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می کنند. گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره، کبک است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.