سید حسین کرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت هزار نفر از این تعداد امسال تاکنون از آموزشهای مهارتی و فنی بهره گرفته اند. کمیته امداد برای برگزاری این دوره های آموزشی تاکنون 118 هزار و 860 میلیون ریال هزینه کرده که شش میلیارد و 820 میلیون ریال آن مربوط به امسال است.
وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای مددجویان زیر پوشش، فرزندان آنها و اقشار نیازمند به صورت رایگان و با اجرای تفاهمهای صورت گرفته بین کمیته امداد با اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی برگزار می شوند.
معاون کمیته امداد خراسان رضوی گفت: گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت لازمه دریافت تسهیلات اشتغالزایی از کمیته امداد است تا یکی از زمینه‌ های پایدارسازی شغل فراهم آید. این آموزشها در بخشهای کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع ‌دستی، فعالیتهای صنعتی، معدنی و خدمات با توجه به علاقه و مشاوره شغلی متقاضیان ارائه شده اند.
وی همچنین به کاریابی به‌ عنوان بخش دیگری از فعالیتهای کمیته امداد در حوزه اشتغال اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال 1391 تاکنون 10 هزار و 435 مورد کاریابی توسط کمیته امداد در خراسان رضوی صورت گرفته که 369 مورد آن مربوط به امسال است. این نهاد برای کاریابی صورت گرفته در این مدت 13 میلیارد و 820 میلیون ریال هزینه کرد که یک میلیارد و570 میلیون ریال آن امسال هزینه شده است.
نیم میلیون نفر در قالب 200 هزار خانوار در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
/18587496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.