محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مدیران کل سابق راه آهن خراسان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مشهد افزود: دوره مدیریت این اداره کل از سال 1357 تا 1364 برعهده محمود زرگران و بعد از آن تا سال 1377 بردوش مجید رشدی بوده است.
وی ادامه داد: محمدعلی حجتی نژاد نیز ازسال 1377 در سمت مدیرکل راه آهن خراسان حاضر بود که در حادثه انفجار ایستگاه راه آهن نیشابور سال 1382 در حین خدمت فوت کرد و پس از آن تاکنون اینجانب عهده دار مسئولیت هستم.
مدیرکل راه آهن خراسان بر تخصصی بودن فعالیت در این حوزه تاکید و بیان کرد: مدیران کل در منطقه خراسان ازپائین ترین سطوح کار خود را آغاز و پله پله مدارج ترقی سازمانی را طی کرده اند. این موضوع نیزعلاوه بر مقبولیت آنان در مجموعه موجب ارتقا راه آهن خراسان و رسیدن به سطح موجود شده است.
وی گفت: طی 40 سال اخیر در راه آهن خراسان طرحهای زیادی علاوه بر مسیر ریلی تک خطه مشهد - تهران در بدو انقلاب شکوهمند اسلامی اجرا شده اند که راه اندازی مسیر بین المللی و ترانزیتی مشهد - سرخس، خط دوم راه آهن مشهد - تهران، مسیر ریلی هزار کیلومتری مشهد - بافق، سامانه های سیگنالینگ و کنترل هوشمند شبکه ریلی از مهمترین آنها هستند. .
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. تراکم ریل در این استان نیز نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشوری است. سالانه 42 درصد قطارهای مسافربری کشور به مشهد رفت و آمد می کنند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.