موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی عصر یکشنبه گزارش داد: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور در جریان این بازدید موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی را در حوزه همکاریهای بین المللی پیشتاز توصیف و بیان کرد: همکاریهای بین المللی که از سوی وزارت امور خارجه مورد حمایت قرار می گیرد شامل فعالیتهای صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و علمی است.
غلامعباس ارباب خالص افزود: مشهد در حوزه تبادل دانشجو با کشورهای همسایه خوب عمل کرده و امروز شاهد تحصیل دانشجویان زیادی از عراق و ترکیه در دانشگاههای این شهر هستیم.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این دیدار گفت: در زمینه غذای حلال اقدامات خوبی در ایران انجام شده و این مؤسسه نماینده وزارت علوم در حوزه استانداردسازی غذای حلال در کشور است.
دکتر قدیر رجب زاده همچنین ورود محصولات تراریخته به ایران را تحت کنترل توصیف و بیان کرد: با توجه به امکانات و تجهیزات گرد آمده، این موسسه به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته فعالیت می کند.
وی به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی در مقطع تحصیلات تکمیلی در این موسسه نیز اشاره و برای جذب دانشجویان متقاضی تحصیل از کشورهای همجوار در حوزه تخصصی صنایع غذایی اعلام آمادگی کرد.
همچنین مقرر شد همکاریهای کشورهای پاکستان، عراق و ترکیه با مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در زمینه صنعت غذا، حوزه آزمایشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و سایر موارد با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور پیگیری و در قالب تفاهمنامه مشترک اجرا شود.
موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1360 با نام سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی خراسان فعال شد و در پی تبدیل مراکز استانی این سازمان به پارکهای علم و فناوری فعالیت خود را با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری ادامه داد. این موسسه که چتر فعالیت آن کشوری است با 30 عضو هیات علمی و 34 دانشجوی مقطع دکترا در حوزه پژوهشهای مرتبط با حوزه علوم و صنایع غذایی در مشهد مستقر است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.