حمید پارسایی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی ثبت احوال در مشهد افزود: در همین چارچوب تاکنون کارت ملی هوشمند برای 44 میلیون ایرانی صادر شده است.
وی در ادامه به راه اندازی 'سامانه برخط ثبت تغییر نشانی' اشاره و بیان کرد: با راه اندازی این سامانه تغییرات آدرس اشخاص به صورت لحظه ای ثبت می شود.
معاون سازمان ثبت احوال کشور گفت: همچنین از طریق این سامانه که فردا رونمایی می شود آمارهای جمعیتی، جا به جایی جمعیت و مهاجرت به صورت لحظه ای ثبت می شود و ایران جزو کشورهایی قرار می گیرد که می تواند روزانه آمارهای جمعیتی خود را اعلام کند.
وی اعلام لحظه ای آمار مهاجرت و حذف سرشماری به روش سنتی را از دیگر مزایای این سامانه اعلام کرد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: از 73 درصد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند در این استان تاکنون 69 درصد کارت افراد خود را دریافت کرده اند.
حسین نیری افزود: کارت ملی پیشین افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند صادره مراجعه نکرده اند نیز تا دو هفته دیگر باطل خواهد شد.
همچنین در این همایش از تصویر اسناد سه شهید خانواده ثبت احوال خراسان رضوی شامل سردار شهید حسن بخش قنبری که در دوران دفاع مقدس در کردستان به شهادت رسیده و شهیدان اسحق و اکبر نعمتی که پدر و پسر بودند و هر دو همزمان در شلمچه به شهادت رسیدند، رونمایی شد.
سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. سال 1297 شمسی در چنین روزی نخستین شناسنامه در ایران صادر شده بود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.