محمدحسین بهادر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت به 151 هزار و 700 استعلام صادره از دفاتر اسناد رسمی و مراجع قضایی خراسان رضوی پاسخ داده شد که نشانگر رشد 18 درصدی نسبت به پارسال است.
وی ادامه داد: در چارچوب فعالیت اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و به دستور محاکم دادگستری 27 هزار و 500 ملک نیز در این مدت بازداشت شد. همچنین 19 هزار 800 ملک که پیشتر بازداشت شده بودند حکم 'رفع بازداشت' گرفتند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: 6.5 درصد از اسناد مالکیت صادره کل کشور مربوط به این استان است. با برنامه ریزی صورت گرفته، اسناد مالکیتی که در گذشته سابقه سند حدنگار در بانک جامع املاک را دارند ظرف کمتر از 48 ساعت صادر و تحویل مالکان آنها می شود.
وی افزود: مطابق ماده 11 'قانون حدنگار' 15 ماه از زمان اعتبار 'اسناد مالکیت دفترچه ای' باقی مانده و پس از سپری شدن این مدت ارائه هرگونه خدمات ثبتی منوط به تعویض اسناد دفترچه ای به 'سند تک برگ' است لذا مالکان املاک دارای سند دفترچه ای می بایست تا فرصت باقیست نسبت به تعویض این اسناد اقدام کنند.
بهادر گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان امسال برای 300 ملک دولتی، هزار و 650 ملک موقوفه و 10 هزار ملک واقع در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای 20 خانوار سند مالکیت صادر خواهد شد.
506 دفترخانه اسناد رسمی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند که 338 واحد آن مربوط به مشهد است. تعداد دفترخانه های فعال ازدواج نیز در سطح این استان 230 و تعداد دفترخانه های طلاق 107 واحد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.