عباس اتحادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد اتوبوس به مدت 10 سال طبق قراردادی به بخش خصوصی واگذار شده بودند تا در خطوط اتوبوسرانی مشهد فعالیت کنند. با پایان یافتن این قرارداد اتوبوسها نیز که فرسوده بودند باید از چرخه سرویس دهی خارج می شدند لذا این اقدام عملی گردید.
وی ادامه داد: طبق اعلام خصوصی 100 راننده بر روی این اتوبوسها مشغول کار بودند. شهرداری قانونا تعهدی در خصوص رانندگان این اتوبوسها ندارد ولی رایزنیهایی برای ممانعت از بیکاری آنها صورت گرفته است.
سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: بر همین اساس با شهرداریهای طرقبه و شاندیز مذاکراتی صورت گرفت و به این رانندگان اعلام شد در صورت تمایل می توانند در آن شهرها مشغول فعالیت شوند. همچنین مقرر شد به این افراد در صورت تمایل، مجوز سرویسهای دربستی خارج از محدوده شهری داده شود.
وی افزود: شهرداری تعهدی در خصوص اشتغال این رانندگان ندارد اما تلاش خود را برای جلوگیری از بیکارشدن آنها انجام می دهد.
طی روزهای اخیر برخی از این رانندگان که با بخش خصوصی قرارداد داشته و در پی پایان آن قرارداد بیکار شده اند با مراجعه به سازمان اتوبوسرانی مشهد خواستار جلوگیری از بیکاری خود و تمهید شرایط اشتغال شده اند.
روزانه حدود یک میلیون نفر توسط هزار و 800 دستگاه اتوبوس در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد جا به جا می شوند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.