مسعود مهدی زاده مقدم روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کارخانه خانه سازی مشهد متعلق به وزارت راه و شهرسازی است که 82 هکتار وسعت دارد و مدتی است که تولید در آن متوقف و این کارخانه به مزایده گذاشته شده است.
وی افزود: در سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان طرح مشترکی مبنی بر ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استقرار آنها در محل جدید طراحی کردند که در سفر اردیبهشت ماه هیات دولت به خراسان رضوی به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: در این طرح مقرر شد فضای کارخانه خانه سازی مشهد به شرکت های دانش بنیان واگذار و شهرک صنعتی فناوری های برتر در آن ایجاد شود که این موضوع طی نامه ای به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: این نامه به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و خواستار موافقت وزیر راه و شهرسازی با فروش کارخانه خانه سازی مشهد به این شرکت هستیم.
مهدی زاده مقدم افزود: 170 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی وجود دارد که تعدادی از آنها در پارک علم و فناوری و تعدادی نیز در شهرک تخصصی فناوری های برتر در شهرک تولیدات خاص و ماشین ابزار مستقر هستند.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیشتر شرکت های دانش بنیان استان به مرحله تولید در حجم زیاد رسیده و نیاز به فضایی برای تولید بیشتر دارند لذا فضای 82 هکتاری کارخانه خانه سازی مشهد که کاربری صنعتی دارد بهترین گزینه برای استقرار واحدهای دانش بنیان است.
وی گفت: در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی با واگذاری کارخانه خانه سازی مشهد به شرکتهای دانش بنیان، هر شرکت می تواند تا سقف یکهزار مترمربع فضا داشته باشد و در مجموع 500 شرکت دانش بنیان در این محل امکان استقرار خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: در صورت راه اندازی شهرک فناوری های برتر استان در محل کارخانه خانه سازی مشهد، تخفیفاتی برای صاحبان شرکت های دانش بنیان اعمال می شود و واگذاری زمین به آنها در قالب اقساط پنج ساله صورت می گیرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.