مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با فعال‌شدن میز خدمت و مشاوره 50 درصد شکایات در مراجع حل اختلاف کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد سنجری در جلسه با اعضاء انجمن مدیران صنایع و کارآفرینان خراسان رضوی اظهار داشت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با توجه به حوزه کاری خود یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های اجتماعی است که اکثر مردم به نوعی با آن در ارتباط هستند.

وی گفت: در سطح استان خراسان رضوی یازده اداره کل هست که در حوزه‌های مالی، آموزشی، حمایتی، اجتماعی و... به مخاطبان ارائه خدمت می‌کنند و نگاه و تلاش ما در سطح استان این است که در شورای هماهنگی رفاه یک هماهنگی بین بخشی در سطح ادارت کل بوجود آوریم تا کمترین چالش و مشکل با وظایف وزارتخانه را در بخش‌های مختلف با کارگران و کارفرمایان عزیز شاهد باشیم.

سنجری به وظایف و ماموریت‌های این اداره کل در بخش‌های مختلف از جمله تعاون، روابط کار و اشتغال اشاره کرد و گفت: حوزه تعاون در بخش‌های مختلف از جمله تشکیل، توسعه،حسابرسی، آموزش و ... یکی از قوی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و با توجه به قوانین و پشتوانه مردمی که دارد می‌توان به خوبی از ظرفیت‌های آن در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی استفاده کرد.

وی در رابطه با حوزه روابط کار این اداره کل افزود: دو رسالت اصلی تنظیم و بهبود شرایط کار و صیانت از نیروی کار را را با جدیت دنبال می‌کنیم و نگاه ما در حوزه بازرسی کار این است که بازرس کار می بایست به عنوان مشاور ایمنی در کنار کارفرما باشد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای ما حفظ کار، توسعه کار، پایداری کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معتقدیم امنیت شغلی کارگران در گرو پایداری کار است به همین دلیل حفظ و توسعه کار اولویت اصلی ماست که در این مسیر تمام توان و تلاش خود را نیز به‌کار خواهیم گرفت.

سنجری با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در اداره کل مشهد افزود: با فعال‌شدن میز خدمت و مشاوره 50 درصد شکایات در مراجع حل اختلاف کاهش یافته و تلاش کرده‌ایم مشکلات کارگری و کارفرمایی با اجرای ماده 157 قانون کار در درون خود مجموعه و با استفاده از ظرفیت‌های تشکلات کارگری حل و فصل شود که این خود باعث تلطیف فضای کسب و کار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.