علیرضا دباغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه با سرمایه گذاری مشترک آستان قدس رضوی با سهم 70 درصد و وزارت راه و شهرسازی با سهم 30 درصد اجرا می شود.
وی اظهار داشت: پیمانکار اصلی این پروژه که در 2 مرحله شامل قطعه مشهد - چناران و قطعه چناران - قوچان و در مجموع به طول 120 کیلومتر اجرا می شود، شرکت مسکن و عمران قدس رضوی می باشد که با دریافت آخرین مجوزها عملیات اجرایی ساخت آزاد راه را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.
وی گفت: بخش عمده ای از مسافران و زائران مشهد مقدس از طریق محور شمالی کشور و در ادامه با عبور از شهرهای قوچان و چناران وارد مشهد می شوند و 2 مسیر فعلی یعنی جاده قدیم قوچان و بزرگراه آسیایی که به جاده سنتو معروف است نتوانسته اند به درستی بار ترافیکی سنگین این محور را هدایت کنند و هر از چند گاهی تصادفات یا ترافیک سنگین در ایام زیارتی و ساعات اوج ترافیک باعث بروز مشکلات برای زائرین و مجاورین در این مسیر شده است.
دباغی افزود: ورود آستان قدس رضوی و سرمایه گذاری در این پروژه به منظور کاستن از مشکلات سفر به مشهد و رفاه و ایمنی بیشتر زائران بارگاه منور رضوی صورت گرفته و از دیگر اهداف ساخت این آزادراه رونق و آبادانی مشهد می باشد.
وی مشاور سرمایه گذار و سرمایه پذیر این پروژه را نیز به ترتیب شرکتهای فرادید و فرا رهسازفن عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه اجرایی ساخت مرحله نخست این طرح بدون احتساب هزینه های تملک، چهار هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده و هم اکنون سه پیمانکار همکار شرکت مسکن و عمران قدس رضوی که جزو آزادراه سازهای تراز اول کشور هستند هر یک ساخت حدود 15 کیلومتر از مرحله نخست را بر عهده دارند.
مدیر عامل شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزاد راه مشهد - چناران - قوچان گفت: این آزاد راه 6 بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) بدون تقاطع همسطح و برای تردد خودروها با سرعت 130 کیلومتر در ساعت طراحی شده و پیش بینی می شود طی سه سال به پایان برسد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
تاکنون 2 آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول 112 کیلومتر در این استان ساخته شده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.